نظارت بر مناطق حفاظت شده جانوری سبزوار افزایش یافت

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت:

همزمان با فصل زاد و ولد آهوان و دیگر گونه‌های جانوری عملیات نظارت و پایش مناطق حفاظت‌شده زیستی در شهرستانهای سبزوار، داورزن و ششتمد بیشتر شده است.

حمیدرضا صادقی گفت : محیط‌بانان در ماه‌هایی که فصل طبیعی زادآوری آهوان است با پایش مستمر برای مقابله با هرگونه فعالیت ویرانگر متجاوزان به محیط زیست مانع زنده‌گیری بره‌ها و شکار آهوان می‌شوند.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد در غرب خراسان رضوی یکی از زیستگاه‌های مهم آهوان ایران است که به منظور ارتقای امنیت این زیستگاه، فعالیت کارشناسان و محیط‌بانان محیط زیست در قالب واحدهای گشت به منظور پایش مستمر در این منطقه افزایش یافته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: بیشتر گونه‌های جانوران وحشی در فصل بهار شروع به زایمان می کنند از این رو کوهنوردان، دوستداران طبیعت‌ و ساکنان محلی هنگام حضور در این عرصه‌ها و در صورت مواجهه با نوزادان جانوران باید از نزدیک شدن به آنها پرهیز کرده و از آنها فاصله بگیرند.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *