پاسخ مطالبه گری اتهام زنی و تمسخر نیست !!!

یاداشت
جواد محمدی دارینی/مدیرمسئول

هفته گذشته امام جمعه محترم روداب در خطبه های نمازجمعه شهر روداب به مطالبه گری اهل روداب از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پرداختند که دراین مطالبه گری انتقادهای زیادی متوجه آقایان عنابستانی و محبی شد؛ عدم توجه به بخش روداب، محرومیت بیش ازحد روداب، جاده های نامناسب، مشکلات آب، برق و تلفن، بیکاری جوانان و مشکلات عدیده ای که دراین منطقه وجود دارد؛ همه از مطالبات نماینده ولی فقیه و امام جمعه روداب بود که البته اگر چه این انتقادات تند بود و به مذاق آقایان نماینده از جمله عنابستانی خوش نیامد ولی مورد تحسین شوراها و دهیاران روستاهای این بخش واقع شد! اما این انتقادات امام جمعه روداب از سوی عنابستانی و محبی بی پاسخ نماند؛ آنچه که ما را برآن داشت که در این زمینه یادداشتی بنویسیم چگونگی و ادبیات پاسخگویی آقایان به نماینده ولی فقیه بود؛ آقای محبی که انصافا خیلی محترمانه و متواضعانه به پاسخگویی پرداختند هرچند برای مردم روداب قانع کننده نیست و حق این بود که هر دو بزرگوار در دفتر امام جمعه حاضر شوند و از نزدیک انتقادات و حرف دل ایشان را بشنوند و در همانجا نیز پاسخگوی ایشان باشند ولی همین که آقای محبی حرمت متولی را نگه داشت جای تشکر از ایشون دارد. اما متاسفانه آقای عنابستانی حرمت نگه نداشتند بلکه جایگاه امام جمعه را به شدت تنزل دادند تا جایی که شخصیت حقوقی ایشان را به تمسخر گرفتند به طوری که گویا ایشان پاسخ یک فرد عادی خاطی را می خواست بدهد هرچند که حتی با همین فرد نیز نباید اینگونه سخن گفت چه رسد به یک امام جمعه! ایشان ابتدا حاج آقای حسنی را متهم می کند به اینکه وی به دلیل شکست نیروی خود در انتخابات و از نگاهی حزبی این سخنان را گفته است! در صورتی که ایشان خیلی محترمانه انتقادات خود را بیان کرده است و هر دو نماینده را مخاطب قرارداده است. بدون اینکه از ویژگی های شخصیتی و حزبی نمایندگان حرفی بزند. یا ایشان امام جمعه را با یک لحن زننده متهم می کند که وی می خواهد ژست صدای مردم را در بیاورد!
آقای نماینده ! یکی از وظایف امام جمعه اینست که بلندگوی مردم باشد و صدای مردم را به گوش شما و دیگر مسئولین برساند. چرا باید ایشان ژست بگیرد مگر ایشان بار اول هست که از مسئولین مطالبه گری می کند که بخواهد ژست بگیرد؟! ایشان در جاهای مختلف مطالبه گری کردند چرا آنجا صحبت از ژست نبود؟ آقای عنابستانی خطاب به ایشان گفتند اینکه وضعیت روداب به این شکل هست شما مقصرید چون شما مسئول هستید و باید پیگیر می بودید! بله البته که ایشون باید پیگیر باشند ولی پیگیری ایشان درحد تذکر و درخواست از مسئولین است نه اینکه یک امام جمعه به در و دیوار بزند و به دنبال این مسئول و آن مسئول بدود که بخواهد یک اعتبار بودجه ای بگیرد! آیا این در شأن نماینده ولی فقیه هست به نظر شما؟
آقای عنابستانی گفته اند که همین که یک نماینده در بین مردم برود و حرف آنها را بشنود و درد مردم را بفهمد خوب است و نیازی نیست که به دنبال نتیجه باشد! جناب آقای عنابستانی اگر صرفا شنیدن درد مردم کفایت می کند چرا موقع انتخابات اینها را به مردم نگفتید تا مردم بدانند که شما به دنبال نتیجه نیستید و فقط درد مردم را می شنوید! چرا نگفتید که ای مردم! نماینده کاره ای نیست بلکه بروید سراغ استاندار و فلان مسئول تا مردم بیش از این از شما مطالبه نکنند! آقای عنابستانی آیا به مردم و مسئولین جوین و جغتای هم همچون حرف هایی می زنید؟ شما که کاره ای نیستید چطور وزرا را بردید به جوین و جغتای و داورزن؟ چطور شما به تغییرات و جابجایی مدیران ادارات که می رسد همه را کنار می زنید و نیروی خودتان که حتی تخصص و تجربه ای ندارد بر کرسی ریاست می نشانید! آیا در اینجا وظیفه ای متوجه شما هست؟!
آیا از همین مسئول انتصابی خودتان نمی توانید بخواهید که چرا فلان منطقه فلان مشکلات را دارد؟ مگر یکی از وظایف شما نظارت بر امور اجرایی نیست؟ چقدر برکار آنها نظارت دارید؟ مگر شما نمی گویید نماینده باید دنبال اعتبار و مطالبه گری از وزیر و ریاست جمهوری باشد؟ بسم ا… اگر برای روداب مطالبه کرده اید پس چرا روداب همچنان بر پاشنه محرومیت می چرخد و هیچ تغییری حاصل نشده است؟ پروژه هایی هم اگر هست با پیگیری‌های نمایندگان سابق بوده است. حتی جاده سازی در این منطقه با اعتبارات مردمی است. جناب نماینده محترم! آقای عنابستانی! یک نماینده انقلابی که در مجلس انقلابی حضور دارد در درجه اول باید اخلاق مداری را سرلوحه کار خویش قرار دهد که از ویژگی های بارز یک نماینده انقلابی است ولی شما متأسفانه در موارد مختلف این ویژگی را زیر پا نهاده اید! ظرفیت انتقادپذیری شما باید بسیار بالا باشد و با متانت و آرامش پاسخ دهید تا مردم احساس ضعف وترس نکنند.

نه اینکه نماینده ولی فقیه از شما انتقاد می کند و حرف مردم را به شما منتقل می کند ولی نمی توانید تحمل کنید و برافروخته می شوید! جای تأسف دارد که یک نماینده انقلابی نماینده رهبری را به عوضی فکرکردن و نداشتن حواس متهم کند! خلاصه : جناب آقایان عنابستانی و محبی بزرگوار تا زمانی که جوین و جغتای در کنار دیگر مناطق شهرستان سبزوار درکنار هم با نمایندگانی مشترک به سر برند روداب روی خوش محرومیت زدایی را نخواهد دید! چرا که روداب خالی از جمعیت است که نمایندگان بخواهند روی آن حساب باز کنند !!! پس اگر می خواهید روی روداب تمرکز کنید و روداب جانی تازه بگیرد از هم اکنون تلاش کنید که حوزه نمایندگی جوین و جغتای را از سبزوار جدا کنید. والسلام. إن شاءا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *