۶۶ درصد جمعیت غرب خراسان بیمه سلامت دارند

رییس بیمه سلامت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب و ششتمد گفت :

۶۶ درصد از جمعیت این شهرستان‌ها زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۱۹۹ هزار و ۹۰۰ نفر آنان را روستاییان تشکیل می‌دهند.

حسین ستایش گفت : همچنین ۳۴ هزار و ۸۹۸ نفر زیر پوشش بیمه کارکنان دولت، ۷۹ هزار و ۹۵۱ نفر سلامت همگانی، ۱۰ هزار و ۸۹۴ نفر بیمه سایر اقشار و ۵۲۳ نفر زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار دارند.

وی ادامه داد: بیمه سلامت همگانی ۹۵ درصد از هزینه‌های بستری روستاییان و ۹۰ درصد هزینه‌های دیگر مشمولان را پرداخت می‌کند.

۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری پرداخت می‌شود

رییس اداره بیمه سلامت سبزوار تصریح کرد: زنان زیر ۴۹ سال و مردانی که با مشکل ناباروری روبه رو هستند، در صورتی که توسط متخصصان نشان‌دار شوند می توانند ۹۰ درصد از هزینه‌های مربوط به درمان خود را از این اداره دریافت کنند.

وی افزود: همچنین زندانیان، افراد مجهول الهویه و اتباع بیگانه نیز از خدمات درمانی و بستری این بیمه بهره‌مند می‌شوند.

ستایش ادامه داد: هم اکنون ۴۲ پزشک در سبزوار در طرح پزشک خانواده به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کنند که ترویج و فراگیر شدن این طرح باعث صرفه‌جویی در هزینه دولت و وقت متخصصان می‌شود.

وی بهای ویزیت در طرح پزشک خانواده را ۷۲ هزار ریال اعلام و اظهار کرد: با اجرای این طرح از سال گذشته تاکنون ۱۵ پزشک عمومی جدید به شهرستان اضافه شده است.

رییس اداره بیمه سلامت سبزوار افزود: همچنین طرح دارویاب توسط این بیمه در حال انجام است که تا کنون ۲ هزار و ۹۱۶ قلم دارو مشمول طرح مذکور شده است.

وی افزود: در این طرح که از تیرماه امسال اجرایی شده و تمام داروخانه‌های سبزوار مشمول آن هستند، مبلغ اضافی از بیمه شده دریافت نمی شود و بیمه سلامت همگانی پرداخت آن را بر عهده دارد.

ستایش ادامه داد: سامانه #۱۶۶۶* نیز برای استفاده بیمه شدگان طراحی شده است که افراد می‌توانند پزشک خانواده خود را شناسایی کرده و خدمات دیگر را نیز از آن دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح بیمه حاشیه نشینان شامل سه دهک اول، در حال انجام است که مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان به صورت رایگان زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *