فوت مادر سبزواری و فرزندانش بر اثر گازگرفتگی

مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سبزوار گفت:

اعضای یک خانواده شامل یک مادر جوان و ۲ فرزندش بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در این شهر جان خود را از دست دادند.

محمد همتی گفت : این حادثه دیشب در خیابان جهاد سبزوار روی داد که بر اثر آن این زن و ۲ فرزند دختر و پسر هفت و ۱۱ ساله اش جان باختند و بررسی های اولیه حاکی از آن است که بی‌توجهی به نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز این رویداد را رقم زده است.

وی تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل سرد، انتظار می رود شهروندان نکات ایمنی را در استفاده اصولی و ایمن از وسایل گازسوز جدی بگیرند تا شاهد حوادث دلخراشی از این دست نباشیم.

گازگرفتگی از شایعترین مسمومیت های شیمیایی منجر به فوت است که در نتیجه غفلت و رعایت نکردن اصول ایمنی رخ می‌دهد.

علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شبیه سرماخوردگی است به طوری که فرد مسموم ابتدا دچار آبریزش بینی، سردرد و سوزش چشم می‌شود ولی با توجه به اینکه بسیاری از گازگرفتگی‌ها شب‌هنگام و در زمان خواب اتفاق می افتد، افراد متوجه این علائم نمی‌شوند.

“سردرد، احساس خستگی، تهوع و استفراغ” دیگر علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن هستند که تداوم آن منجر به “تشنج، بیهوشی و مرگ” می‌شود.

مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بسته به شدت آن، عوارض مختلفی بر روی مغز، کبد، کلیه، جریان خون و دستگاه تنفسی بر جای می‌گذارد، با این وجود این مسمومیت در شمار حوادث قابل پیشگیری است که نیازمند حساسیت و رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *