پیگیری دوباره راه اندازی دانشکده دندانپزشکی سبزوار

بهروزمحبی نجم آبادی نماینده غرب خراسان بهمراه سالاری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و دکتر حسن پور با معاون آموزشی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی دیدار و آخرین وضعیت احداث دانشکده دندانپزشکی در سبزوار را پیگیری کرد.

🔹نماینده غرب خراسان رضوی در این دیدار با اشاره به شرایط خوب دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از نظر امکانات زیربنایی و ساختمانی برای راه اندازی دانشکده علوم پزشکی احداث این دانشکده را یکی از مطالبات جدی غرب خراسان رضوی از وزارت بهداشت دولت مردمی عنوان کرد.

🔹عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین با اشاره به حضور ۲۵ دندانپزشک متخصص در این خطه به ظرفیت بالای نیروی متخصص در غرب خراسان اشاره کرد و این مسئله را یک شاخص مهم برای اعطای دانشکده دندانپزشکی به سبزوار دانست.

🔹دکتر محبی نجم آبادی همچنین با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه لزوم احیای رشته های کاردانی و کارشناسی دندانپزشکی با رویکرد پیشگیری از پوسیدگی دندان و ترمیم سطحی دندان را یک مسئله ضروری عنوان کرد.

🔹معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز با تشکر از دیدگاه های دکتر محبی بر اولویت پیشگیری بر درمان خصوصا در مسئله دندانپزشکی  راه اندازی نیروهای حد واسط دندانپزشکی را از برنامه های وزارت بهداشت دانست و ابراز امیدواری کرد با آموزش و جذب نیروهای بومی پیشگیری از پوسیدگی دندان را از دوره دبیرستان و در مدارس آغاز کنیم.

🔹در این جلسه مقرر گردید تیم کارشناسی وزارت بهداشت برای بررسی زیر ساخت های احداث دانشکده دندانپزشکی ۵ شنبه به دیار سربداران سفر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *