توزیع ۶ هزار و ۳۰۰ تن کود شیمیایی یارانه ای در شهرستان جوین

علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از توزیع شش هزار و ۳۰۰ تن کود شیمیایی یارانه ای بین متقاضیان این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین  با اشاره نیاز   توجه به اهمیت خاک و رسیدگی به آن به عنوان بستر اصلی کشت محصولات کشاورزی افزود: بدون شک مواد غذایی خاک در اثر گذشت زمان و عدم رهاسازی زمین به جهت آیش ،موجب شده کیفیت آن به شدت کاهش یافته و به تبع نیازمند تقویت و احیای آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه از ۷۰درصد سهمیه کود ابلاغی معادل شش هزار و ۳۰۰ تن بین متقاضیان در شهرستان توزیع شده است افزود:  ۳۰درصد الباغی در چند هفته آینده توزیع خواهد شد.

قارزی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی کارگزاری ها در شهرستان توزیع کود با توجه به مقدار ثبت شده در حواله هاست افزود: بدون شک در شرایطی که حساسیت در مردم در زمینه تامین نیاز های خود بوجود آمده است  و با توجه به سامانه ای شدن صدور حواله ها و ضابطه مند شدن روند توزیع با توجه به فرمول های در نظر گرفته شده امکان سودجویی در بازار کود تقریبا به صفر رسیده است.

قارزی با اشاره به اهمیت جذب کود در شهرستان برگزاری جلسات آموزشی و کارگاه های ترویجی را خواستار شد و افزود: کشاورزان باید آگاه شوند که بدون تقویت عناصر غذایی خاک نیز رسیدن به محصول با کیفیت امکان پذیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *