احداث اولین سالن پرورش قارچ خوراکی ۴۵ تنی در خوشاب

🔹ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از احداث اولین سالن پرورش قارچ خوراکی ۴۵ تنی در خوشاب خبر داد.

🔹رودسرابی گفت: سالن پرورش قارچ با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان در حال احداث می باشد که تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی شامل دیوارکشی زمین، ساخت انبار، ابنیه جانبی و پایه ریزی سالن های تولید و تهیه مقداری از تجهیزات مورد نیاز انجام شده است.

🔹وی افزود: مبلغ ۲۰ میلیارد ریال نیز جهت دریافت تسهیلات دولتی معرفی گردیده است که در صورت ارائه به موقع تسهیلات مذکور پیش بینی می شود این واحد تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

🔹مدیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد :طرح مذکور در زمینی به مساحت ۲۸ هزار متر مربع و ظرفیت اسمی  ۴۵ تن می باشد و قادر است برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

🔹 مسئول باغبانی شهرستان گفت:بازگشت سرمایه مهمترین اصل در کسب و کارهای موفق است.تولید قارچ از مشاغلی است که از ایده تا اجرا و کسب سود همگی در زمانی بسیار کوتاه عملی می شود.

🔹ثریایی همچنین افزود: قارچهای خوراکی به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارند درکنار سبزیجات پرخاصیت میهمان همیشگی سبد غذایی خانواده ها  می باشند.

🔹وی خاطرنشان کرد: قارچها منبع خوبی از فیبر واسیدهای چرب اشباع نشده هستند. همچنین غنی از ویتامین دی وآنتی اکسیدان بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *