منصرف شدن ۵۰ مادر باردار از سقط جنین در سبزوار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:

با اجرای طرح نفَس در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی، ۵۰ زن باردار از تصمیم خود برای سقط جنین منصرف شدند.

دکترغضنفری گفت : طرح نفس از اواخر بهمن پارسال در حوزه زیر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شامل شهرستان های سبزوار، داورزن، خوشاب، جوین، جغتای و ششتمد به اجرایی شده است.

وی افزود: مراکز مردمی نفس با هدف نجات فرزندان سالم از سقط عمدی جنین راه اندازی شده است و در این راستا از همه ظرفیت‌های تخصصی و فوق تخصصی، توانمندی‌های اجتماعی در ابعاد درمانی، تشخیصی، حمایتی و مشاوره‌ای برای حفظ جان انسان‌ها استفاده می‌شود.

غضنفری افزود: مشاوره با مادران با بارداری های ناخواسته و متمایل به سقط و ارجاع به مشاوران طرح نفس برای پیگیری بیشتر برخی از اقدامات انجام شده معاونت بهداشت در خصوص پیشگیری از سقط صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین مراقبت های پیش از بارداری در جمعیت زنان ۱۰ تا ۵۴ ساله به وسیله ماماها و مراقبان سلامت، شناسایی به موقع مادران باردار در هفته ۶ تا ۱۰ بارداری و انجام مشاوره فرزند آوری برای تمامی زنان واجد شرایط فرزندآوری انجام می شود.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *