نذرعلوفه نیکوکاران سبزواری برای تغذیه وحوش

صادقی، رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت:

با توجه به سرمای شدید هوا و کمبود علف در طبیعت برای تعلیف حیوانات، نیکوکاران این شهرستان با نذر علوفه به کمک حیات وحش شتافتند.

حمیدرضا صادقی گفت :  در روزهای گذشته و با توجه به حاکم شدن موج سرما و کاهش شدید دمای هوا، افزون بر یک تن علوفه که از محل کمک خیران فراهم شده بود توسط اداره حفاظت محیط زیست در پناهگاه حیات وحش “شیراحمد” و نیز منطقه حفاظت شده “پروند” توزیع شد.

وی افزود: با توجه به خشکسالی های پی در پی و همچنین برودت هوا در سال جاری، حیات وحش دچار مشکلات عدیده ای از جمله کمبود پوشش گیاهی برای تداوم حیات شده اند که انتظار می رود شهروندان و خیران با کمک های مهربانانه خود به این گونه های ارزشمند جانوری در قالب تهیه علوفه یاری برسانند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: سال گذشته نیز به منظور مقابله با آثار و خسارات خشکسالی به محیط زیست شهرستان، بیش از۴۰ تن علوفه در قالب پویش “ضامن آهو” در سطح زیستگاه‌های وحوش این شهرستان توزیع شده بود.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌ شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *