بهینه‌سازی مصرف انرژی باید فرهنگ سازی شود

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت:

بهینه‌سازی مصرف انرژی ضرورتی همگانی است که باید با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به فرهنگ و گفتمان عمومی تبدیل شود.

حسین ابراهیمی کُردیانی شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری سبزوار اظهار داشت: کشور ایران با وجود بهره مندی از منابع انرژی در مواقع خاص با ناترازی انرژی روبه رو می شود که لازمه عبور از این شرایط اجرای برنامه های عملیاتی در کنار اصلاح الگوی مصرف است.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی و منطقه سبزوار در روزهای پایانی هفته جاری با حاکمیت یک سامانه سرد و کاهش دما مواجه می شود که لازم است شهروندان برای پایداری شبکه گاز، صرفه جویی بیشتری در مصرف داشته باشند.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار افزود: اوایل هفته گذشته نیز بر اثر تداوم برودت هوا و کاهش دما، گاز بخشی از مشترکان سبزوار در مناطق “توحیدشهر، بهاران و علمدار” به مدت یک شب قطع شده بود.

ابراهیمی ضمن عذرخواهی از شهروندان سبزواری افزود: بلافاصله با بهبود نسبی فشار گاز، تیم های آماده شرکت گاز با همکاری بسیج سازندگی در قالب هشت تیم هفت نفره وارد عمل شده و اقدام به وصل دوباره انشعابات قطع شده گاز خانگی شهروندان در بازه زمانی سه تا چهار ساعته کردند.

وی اظهار داشت: هر چند مشکل قطعی گاز با همیاری مردم در بهینه‌سازی مصرف و تلاش مدیران شهرستان سبزوار برطرف شد اما ضروری است به منظور پیشگیری از شرایط مشابه، دستگاههای اجرایی، صنوف، بخش صنعت، صنایع کشاورزی و طیور نسبت به تامین سوخت دوم اقدام کرده و در مواقع لزوم از سوخت جایگزین استفاده کنند.

دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در دهه فجر تبیین شود

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به نزدیک بودن دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این روزها باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی از طریق جهاد تبیین به طور فراگیر و گسترده بیان شود.

ابراهیمی افزود: دستگاههای اجرایی در ایام دهه مبارک فجر با دوری از کارهای تکراری، در کنار حضور با اهمیت و همراه با تبیین، خدمات دستگاه خود را به مردم و نسل جوان بازگو نمایند.

وی ادامه داد: رسانه ها ظرفیت بی بدیلی برای بیان دستاوردهای انقلاب هستند که ضروری است مدیران از این ظرفیت برای امیدآفرینی استفاده نمایند.

ابراهیمی افزود: رسانه های سبزوار از عدم پاسخگویی برخی مدیران گلایه دارند که به تمامی مدیران تاکید شده است تعامل و ارتباط خود با اصحاب رسانه را بیشتر و تقویت کنند.

وی همچنین با تاکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: مردم به پای ارزشها و آرمانهای انقلاب ایستاده اند و ولی نعمت مسوولان هستند لذا خدمت خالصانه به مردم و رفع مشکلات آنها وظیفه اصلی مسوولان است.

در نشست روزگذشته شورای اداری سبزوار، که مزین به نام شهید دکتر “مسعود ناوی‌دوست”، نخستین شهید مدافع سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بود از پدر این شهید والامقام قدردانی شد.

شهید ناوی دوست ابتدای بهمن ۲ سال پیش در نبرد با ویروس کرونا به خیل شهدای سلامت پیوست./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *