ارائه خدمات دهی به ۱۱۸۶۰ خانواده نیازمند با جمعیتی حدود ۲۴ هزار نفر در شهرستان سبزوار

محمد داورزنی، مدیریت کمیته امداد شهرستان سبزوار ضمن گرامیداشت ایام ا… دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت : کمیته امداد شهرستان سبزوار در ده ماه گذشته سال ۱۴۰۱ به تعدادی بالغ بر ۱۱۸۶۰ هزار خانواده نیازمند با جمعیتی حدود ۲۴ هزار نفر خدمات ارائه داده که حدود ۳۳درصد از این جمعیت مددجویان ساکن روستاهای سبزوار هستند. خدمات ارائه شده در کمیته امداد در ۵ سرفصل کلی از جمله اشتغال و خودکفایی، حمایتی و توانمندسازی، عمران و مسکن، بهداشت و درمان و فرهنگی و آموزش می باشد.

محمد داورزنی ،  دربحث ایجاد اشتغال و خودکفایی گفت :

از جمعیت مددجویی امداد حدود ۵۰درصد مستعد شغل پذیری بوده که امداد برای ۳۰درصد از آنها فضای اشتغال فراهم کرده است. در ده ماه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۵۶ خانواده با دریافت وام جمعاً به مبلغ ۶۹۳ میلیارد ریال موفق به ایجاد اشتغال شده اند. ۸۸۰ نفر از آموزش های فنی و حرفه ای به منظور ایجاد شغل بهره مند شده اند و برای ۷۰۰ نفر کاریابی و فرصت شغلی صورت گرفته است.

وی درباره چگونگی روند درمان مددجویان افزود :

۴۲۰ خانواده دارای بیمار صعب العلاج نیازمند، تحت حمایت امداد قرار دارند و تعداد ۴۰ نفر از افراد دارای بیماری های خاص از حمایت های امداد بهره مند هستند. همچنین با انعقاد تفاهم نامه بین کمیته امداد و بیمه سلامت ایرانیان بالغ بر ۶۲۰۰ نفر از خدمات بیمه سلامت بهره مند شده اند.

توجه به عمران و مسکن مددجویان عزیز در اولویت کاری ما است

کمیته امداد در بخش تامین مسکن مددجویان در ده ماه گذشته سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۰۳ مورد کمک به بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، تعداد ۷۰ مورد کمک به تعمیر و بازسازی و جمعاً با هزینه ای بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال اقدام نموده است. در خصوص کمک به پرداخت اجاره مسکن به تعداد ۳۰۰ خانواده جمعا به مبلغ حدود ۳٫۵میلیارد ریال کمک هزینه پرداخت اجاره مسکن مساعدت شده است. همچنین با تفاهم نامه هایی که با ادارات مختلف منعقد شده است تعداد ۴۵۰ نفر از مددجویان این نهاد از معافیت و تخفیفاتی در زمینه های اخذ پروانه ساخت، امتیازات برق، گاز، آب و فاضلاب و … بهره مند شده اند.

محمد داورزنی، مدیریت کمیته امداد شهرستان درباره ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی گفت :

تعداد دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در ده ماهه ۱۴۰۱ نزدیک بر ۲۷۲۰ نفر بوده است که از خدماتی نظیر کلاس های آموزشی- تقویتی، کمک هزینه تحصیلی، مشاوره تحصیلی و … بهره مند شده اند. همچنین کمیته امداد به تعداد ۲۳۰ نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاههای شهر سبزوار خدمات ارائه داده است. تعدادی نزدیک به ۱۸۰۰ نفر از خدمات آموزش خانواده نظیر آموزش های سوادآموزی، آموزش های ویژه جوانان در آستانه ازدواج، آموزش های ویژه همسران جوان، کلاس های پیشگیری از اعتیاد و …. بهره برده اند. مشاوران این نهاد نیز به تعداد حدود ۱۲۶۰ نفر خدمات مشاوره ای در زمینه های شغلی، تحصیلی، ازدواج، تربیت فرزند، خانوادگی و … ارائه داده اند. کانون فرهنگی تربیتی شهید کرابی نیز با برگزاری کلاسهای آموزشی و اعتقادی برای حدود ۱۵۰ نفر از دانش آموزان کمک بسزایی در ارتقاء دانش و بینش آنان داشته است. هزینه های پرداختی جهت امور فرهنگی مددجویان در ۱۰ماه گذشته سال ۱۴۰۱حدود ۱۲ میلیارد ریال بوده است.

همچنین او  برای امور حمایتی و توانمند سازی گفت :

در راستای کمک به امر ازدواج نیازمندان تحت پوشش این نهاد در ده ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۸۵ نوعروس جهیزیه به میانگین قیمتی ۲۰۰میلیون ریال و تعداد  ۷۴ نو داماد کمک هزینه ازدواج جمعا به ارزش حدود ۵۶ میلیارد ریال اهدا شد. همچنین تعداد ۲۲۰ خانواده از زندانیان نیازمند تحت حمایت امداد قرار داشته اند که خدماتی نظیر مستمری، درمانی، عمرانی و … را دریافت نموده اند. در این مدت برای ۴۵۰ نفر از مددجویان واجد شرایط حق بیمه اجتماعی به مبلغ ۱۴٫۵ میلیارد ریال پرداخت گردیده است. برای تعداد حدود ۱۰۰۰۰ خانوار از مددجویان واجد شرایط ماهانه مبلغی به عنوان کمک معیشت واریز شده است. همچنین در این مدت به ۳۷۹ خانواده از واجدین شرایط وام کارگشایی جمعاً به مبلغ ۳۶٫۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی در ادامه درباره اکرام ایتام و طرح محسنین محسنین گفت :

تعداد ایتام نیازمند تحت حمایت  در ده ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۱۳ نفر بوده است که با جذب  تعداد ۲۶۲۰ نفر حامی برای این عزیزان مبلغی حدود ۲۹ میلیارد ریال به آنها مساعدت شده است. همچنین تعداد فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد ۱۳۴۵ نفر بوده که با جذب ۳۹۳۲ حامی مبلغی حدود ۳۰ میلیارد ریال به آنها مساعدت شده است.

داورزنی، مدیر کمیته امدادشهرستان با اهمیت خواندن مشارکت های مردمی و مراکز نیکوکاری گفت :

واحد مشارکت های مردمی کمیته امداد به جذب درآمد برای این نهاد از طریق جمع آوری نذورات و کمک های خیرین می پردازد که این مبالغ جمع آوری شده تماماً در سرفصل های فوق الذکر هزینه میگردد. در این راستا تعداد ۳۰ مرکز نیکوکاری کمیته امداد بعنوان بازوهای کمک رسانی به محرومین در سطح شهر مستقر و بصورت کاملا مردمی و با نظارت کمیته امداد در حال خدمت رسانی می باشند. درآمدهای این مراکز که از محل کمک خیرین می باشد، صرف رفع نیازهای نیازمندان همان محل می شود.

محمد داورزنی در پایان گفت : کمیته امداد سبزوار پذیرای کمک های شما خیرین و نیکوکاران گرامی است تا با کمک شما عزیزان بتوانیم گرهگشای مشکلات نیازمندان جامعه باشیم. شما نیکوکار گرامی میتوانید از طریق شماره تلفن ۰۵۱۴۴۲۶۲۱۵۹ از راههای کمک رسانی به نیازمندان اطلاع یابید. همچنین با شماره گیری #۰۵۱۹*۸۸۷۷* می توانید کمکها و صدقات خود را از طریق الکترونیکی اهدا نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *