ارائه خدمات دهی به ۲۵۵۷ خانواده نیازمند با جمعیتی حدود ۴۶۹۲ نفر در شهرستان خوشاب

کمیته امدادسبزوار

حسن خالقی، مدیریت کمیته امداد شهرستان خوشاب ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت قائم عجل ا… تعالی و همچنین تبریک هفته احسان و نیکوکاری گفت : کمیته امدادامام (ره) در سال ۱۴۰۱ به تعدادی  بالغ بر ۲۵۵۷ نفرخانوار نیازمند با جمعیت حدود ۴۶۹۲هزار نفر را خدمات دهی می دهد . خدمات ارائه شده در کمیته امداد در ۵ سر فصل کلی از جمله: فرهنگی و آموزش ، خودکفایی اشتغال ، حمایت و توانمندسازی ، عمران ومسکن ، بهداشت و درمان می باشد.

حسن خالقی، مدیریت کمیته امداد شهرستان خوشاب درباره ارائه خدمات  فرهنگی و آموزش گفت :

در بحث ارائه خدمات فرهنگی وآموزش ، تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد ۶۱۰نفر می‌باشد که از خدمات نظیر کلاس های آموزش و تقویتی، کمک هزینه تحصیلی ، مشاوره تحصیلی و… بهره‌مند شده‌اند

تعداد ۲۵۰۰ نفر از خدمات آموزش خانواده نظیر: برگزاری طرح ۳۱۳ ،آموزش های ویژه جوانان در آستانه ازدواج ،کلاس های پیشگیری از اعتیاد، خدمات مشاوره ای در زمینه شغل ، تحصیلی ،ازدواج خانوادگی و غیره ، همچنین تعداد ۲۵ مراسم جشن ملی و مذهبی و انس با قرآن در شهرستان ارائه شده است؛ در سال ۱۴۰۱ کلیه هزینه های فرهنگی شامل هزینه تحصیل ، پک تحصیلی هزینه اردو ،هزینه های آموزش خانواده ، هزینه برگزاری مراسمات (جشن های ملی مذهبی) وکانون های قرآن   ۱۰۳۵۰۰۰۰۰۰۰ریال بوده است.

وی،  دربحث ایجاد اشتغال و خودکفایی گفت :

 وام اشتغال و خودکفایی به مددجویان و نیازمندان به ۴۶۲ خانوار و به مبلغ سیصد و پانزده میلیارد ریال پرداخت شده است که برای نفرفرصت ایجاد شغل ایجاد گردیده است و همچنین مبلغ یک میلیارد ریال برای آموزش و کاریابی مددجویان و نیازمندان هزینه شده است

خالقی، همچنین جهت امور حمایتی و توانمندسازی تحت پوشش تحت حمایت گفت :

در راستای کمک به امر ازدواج نیازمندان تحت حمایت تعداد ۵۰ نوعروس جهیزیه دریافت کردند و همچنین تعداد ۳۰۵ دستگاه لوازم گرمایشی سرمایشی جمعاً به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال اهدا شده است و برای  تعداد ۴۶۹۲نفر از مددجویان واجد شرایط ماهانه مبلغ ۲۰ میلیارد ریال مستمری واریز می شود. تعداد ۳۵ خانواده از زندانیان نیازمند تحت حمایت امداد در شهرستان خوشاب قرار داردکه از خدمات امداد بهره مند میشوند همچنین برای ۳۲ نفر از مددجویان واجد شرایط حق بیمه تامین اجتماعی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال پرداخت گردیده است و بسته های معیشتی به مبلغ ۶۰ میلیون ریال بین مددجویان ونیازمندان توزیع شده است و تعداد ۱۲۴مورد وام کارگشایی و ودیعه مسکن ۱۰میلیارد ریال اختصاص شده است.

توجه به عمران و مسکن مددجویان عزیز در اولویت کاری ما است

کمیته امداد در بخش تامین مسکن مددجویان تعداد ۱۲۶ مورد کمک به بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی داشتند تعداد ۴۰ مورد دیگرکمک به تعمیرو بازسازی و تعداد ۲۶۰ مورد کمک به گاز کشی منازل که جمعا با هزینه بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال اقدام شده است. در خصوص اجاره مسکن به تعداد ۲۷ خانواده بهره‌مند می شوندهمچنین تعداد ۱۷۵ نفر از مددجویان این نهادطبق تفاهمنامه  از تخفیفات ادارات آب و برق و گاز وشهرداری ها استفاده نموده اند. و مبلغ ۱۲میلیارد ریال وام قرضه الحسنه پرداخت گردیده است .

وی درباره چگونگی روند درمان مددجویان افزود :

 ۵۳ خانواده از مددجویان کمیته امداددارای بیماری صعب العلاج هستند  و تعداد ۱۰۰ نفر از نیازمندان و فرزندان زیر شش سال از بسته های حمایتی سو ء تغذیه استفاده نموده و تعداد ۴۶۹ نفر از خدمات بیمه سلامت بهرمند هستند همچنین پرداخت هزینه‌های درمانی بالغ بر ۲ میلیارد ریال هزینه های بهداشتی و پرداختی به بیماران صعب العلاج به مبلغ یک میلیارد ریال مساعدت شده است و مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام درمانی پرداخت شده است.

وی در ادامه درباره اکرام ایتام و طرح محسنین محسنین گفت :

تعداد ایتام تحت حمایت ۱۳۱نفر وتعداد ۲۱۴ نفرمحسنین می باشند.که تعداد ۲۲۳۱نفر حامی از این عزیزان حمایت میکند که مبلغ نقدی حدود مبلغ ۲۳ میلیارد ریال به آنها مساعدت شده است و در بحث کالا و خدمات نیز حدود ۲۰ ریال میلیارد به آنها  مساعدت گردیده است.

حسن خالقی، مدیر کمیته امداد شهرستان با اهمیت خواندن مشارکت های مردمی و مراکز نیکوکاری گفت :

درآمد های مشارکتهای مردمی که از طریق صنادیق  و کمکهای خیرین جمع آوری میگردد در سر فصلهای  عمران ، درمان ، فرهنگی ، ایتام و … در شهرستان تعداد ۱۳ مرکز نیکو کاری به صورت کاملا مردمی و با نظارت کمیته امداد درحال خدمت رسانی به نیازمندان می باشند.

خالقی در پایان گفت : از تمامی خیرین و نیکوکاران گرامی درخواست میکنم تا با کمک خود  در کنار ما گرگشای مشکلات  محرمان ونیازمندان جامعه باشند وکمکهای خود را  با شماره گیری #۰۵۱۲۶*۸۸۷۷* و شماره کارت۴۱۱۸-۵۰۰۲-۹۹۷۹-۶۰۳۷  اهدا نماید. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *