حل معضل ترافیکی سبزوار نیازمند کار زیرساختی و کارشناسی

نیروی انتظامی سبزوار

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سبزوار گفت: یکی از چالش های شهر سبزوار معضل ترافیک است که حل آن  نیاز به  کار  زیرساختی و مهندسی ترافیکی  دارد.

سرهنگ مسعودنیا در نشست شورای ترافیک شهر سبزوار افزود: سبزوار یکی از بزرگترین شهرهای خراسان رضوی است  که کارهای زیرساختی مرتبط با کاهش ترافیک  در سالهای گذشته کمتر اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد طرح های مقطعی یک طرفه کردن برخی خیابان‌های  اجرا شده است، تصریح کرد: کمی  دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف و کمبود محسوس پارکینگ در هسته مرکزی شهر  بر حجم ترافیک شهری سبزوار افزوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سبزوار گفت: ارتقای ایمنی حمل و نقل اهمیت فراوانی دارد که ترویج فرهنگ استفاده   شهروندان‌ از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی  و استفاده از سامانه‌های نظارتی زمینه  کاهش تخلفات و چالش  ترافیک را فراهم می نماید.

 سرهنگ مسعودنیا افزود:  توقف های غیرمجاز به ویژه پارک دوبل یکی از  تخلفات پرشمار رانندگی در شهر سبزوار است که بر حجم ترافیک افزوده  که پلیس راهنمایی و رانندگی در این موضوع  برخورد ویژه می نماید.

وی همچنین تصریح کرد:  فعالیت وانت بارها نیز در حمل و نقل شهری مشکلاتی را ایجاد کرده است  که ساماندهی  آنها  باید مورد توجه  سازمان ساماندهي مشاغل شهري شهرداری قرار گیرد .

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سبزوار گفت: در پی  اجرای طرح  ساماندهی  وانت بارها، آمار موتورهای  سه چرخ ها افزایش چشمگیری یافته است که اکیپ های سد معبر شهرداری  با همیاری راهنمایی و رانندگی باید به این موضوع و فعالیت بی ضابطه  سه چرخ ها ورود یابند چرا که برابر قانون وسایل نقلیه بدون پلاک به پارکینگ منتقل  می شوند. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *