جوان رزمی کار سبزواری بر سکوی افتخار

بنیامین وحدتی

جوادباشتنی/ به گزارش هفته نامه هفت قلم سبزوار بزرگ، بنیامین وحدتی یکی از جوانان نمونه شهرستان سبزوار است که با ورود به رشته رزمی از دوران کودکی و بیش از یک دهه تلاش مستمر، توانسته علاوه بر کسب مدال های استانی و کشوری در رشته های مو آی تای تای بوکسینگ( بوکس تایلندی) و دفاع شخصی خوش بدرخشد و با برافراشتن پرچم پرافتخار کشورعزیزمان ایران اسلامی در میادین مختلف زمینه مباهات و افتخار همه را فراهم نماید.

ساواته یا بوکس فرانسوی، یک هنر رزمی فرانسوی است که در آن از ضربات دست و پا استفاده میشود. این نوع مبارزه خیابانی بنام ساواته که معنی انگلیسی آن یعنی کفش کهنه است وجود دارد. این رشته ورزشی اواخر دهه ۸۶ توسط بنیانگذار این رشته در ایران و رئیس کنفدراسیون ساواته آسیا دکتر حمیدرضا حصارکی  وارد کشور شد .

در این شماره که در ابتدای سال و درنخستین چاپ تحت عنوان جوان موفق شروع به فعالیت خواهیم نمود و به منظور اطلاع از افتخار آفرینی های این جوان موفق و ورزشکارسبزواری و دیگر جوانان موفق در زمینه های گوناگون به گفت وگو خواهیم نشست .

درابتدا یک معرفی اجمالی از خودتان و آغاز ورود به فعالیت های ورزشی خودتان بگویید .

اینجانب بنیامین وحدتی متولد سال ۱۳۸۲ و دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار هستم . بنده از۶ سالگی ورزش رزمی را در کنار پدرم که خود  از مربیان و قهرمانان رزمی شهرستان میباشد شروع نمودم و از سال ۲۰۱۸ به عضویت تیم ملی جمهوری اسلامی ایران درآمدم .

به عنوان اولین سوال از اعزام های خود به مسابقات استانی، ملی و جهانی برایمان بگویید و مقام هایی که در این رویدادهای ورزشی کسب نمودید چه بوده است ؟

تاکنون به مسابقات مختلفی اعزام و به لطف ایزد یکتا و تلاش مربیان عزیزم مدال های مختلفی کسب کرده ام که مدال اول و سوم مو آی تای استان خراسان رضوی و دو مقام اول و دومی کشوری در رشته دفاع شخصی  برخی از این موارد است وهمچنین درمسابقات بین المللی موفق به کسب مدال دوم جام جهانی بزرگسالان و برنز نوجوانان جهان در رشته ساواته شده ام .

تاکنون برای شرکت در مسابقات سطح جهانی به کشورهای مختلف ازجمله مجارستان، صربستان، بلغارستان ، فرانسه و ایتالیا اعزام شده ام و در مسابقات۲۰۲۱ صربستان موفق به کسب مقام سوم جهانی نوجوانان ودر مسابقات بلغارستان مقام  دوم جام جهانی بزرگسالان را کسب نمودم .

آقای وحدتی بدون شک این مسیر توام با موفقیت در کنار زحمات فردی، ثمره تلاش مربیان و کادرفنی نیز بوده است بفرمایید حامیان شما در این مسیر چه کسانی بوده اند ؟

در درجه اول مشوق اصلی بنده پدرعزیزم ومادر مهربانم بوده اند که حامی نخست بنده پدرم که از ورزشکاران و مربیان رزمی شهرستان میباشند، بودند . دراینجا ضمن تشکر از عموی عزیزم رضا وحدتی، استاد گرامی دکتر مسعود عسگری و مربی پرتلاشم احسان فسنقری که در این راه همراه و مشوق من بوده اند قدردان تلاش همگی این عزیزان هستم .

آیا با توجه به اینکه حمایت مسئولان شهرستان و نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی قوت قلبی برای ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی است تاکنون حمایت چشمگیری در این حوزه ورزشی از سوی آنان صورت گرفته است ؟ 

همانطور که گفتید قطعا حمایت مسئولان راهگشاست برای نمونه دکتر محبی نماینده مجلس در مسابقات اعزامی جهانی۲۰۲۱ که بنده برای اعزام دچار مشکل شده بودم با رایزنی  وزیر ورزش وجوانان برای رفع مشکل شورای برون مرزی را برطرف نموده و توانستم به این مسابقات اعزام شوم و همچنین مجید نصراله زاده ریاست پیشین اداره ورزش وجوانان سبزوار حمایت های خوبی از بنده و این رشته ورزشی داشته اند .

همچنین طی جلسه ای که با دکترعنابستانی داشتیم ، ایشان نیز وعده واگذاری زمین به هیات ورزشهای رزمی و ساواته  دادند و با توجه به اینکه سرمایه گذار دراین راستا اعلام آمادگی کرد اما هنوز زمین مذکور علیرغم پیگیری  و نامه نگاری به دفتر نماینده هنوز واگذار نشده است .

به طبع حضور در صحنه های ورزشی توام با اتفاقات فراوانی است از شیرین ترین و تلخ ترین خاطرات خود هنگام رویارویی با حریفان را برای خوانندگان ما بگویید …

ابتدا ازخاطرات شیرین بگویم  و لحظه کسب مدال که حاصل یک سال ثمره  تلاش وخستگی که به بار می نشیند خیلی دلچسب است و لذت بخش تر اینکه سرود ملی جمهوری اسلامی که حاصل پشتکار و تلاش جوانان و ورزشکاران ایرانی است زمانی که طنین انداز می شود برای هر ایرانی غرور آفرین  است .

اما یکی از تلخ ترین خاطرات بنده در مسابقات اعزامی به ایتالیا سال گذشته رخ داد که با وجود دو برد پیاپی در سومین دیدار  بر اثر ناداوری نتیجه را  به حریف کرواسی واگذار نمودم که این موضوع با وجود شکایت بی نتیجه ماند .

آقای وحدتی با توجه به اینکه سبزوار مهد رشته ساواته است چه انتظاراتی از مسئولان برای توسعه زیرساخت های این رشته های رزمی دارید ؟

همانطور که پیشتر خدمتتان عرض کردم سبزوار مهد رشته ساواته درخراسان رضوی است و در هیات ورزش های رزمی شهرستان سبزوار به ویژه در رشته ساواته به لحاظ عملکردی، مدال های استانی، ملی و جهانی زیادی کسب شده است که این خود به تنهایی می تواند قابل توجه باشد .

ما ورزشکاران این رشته انتظار داریم، با توجه به استعدادهای بالقوه و درخشانی که وجود دارد مسئولان شهرستان نگاه ویژه‌ای دراین رشته و حتی رشته های دیگر ورزشی داشته باشند، از جمله امکانات مورد نیازما، تامین رینگ  استاندارداست که در صورت تامین رینگ استاندارد جهانی، انگیزه ورزشکاران مضاعف شده و یکی از موانع مهم رشته ساواته برداشته خواهد شد  و مهمتر اینکه راه اندازی خانه تخصصی ورزش‌های رزمی زمینه را برای میزبانی سبزوار از رویدادهای ورزشی استانی وکشوری فراهم می نماید .

 در پایان به عنوان سوال آخر بگویید که در سال ۱۴۰۲ چه رویدادهای ورزشی مهمی درپیش دارید ؟

مسابقات آسیایی را در پیش داریم که در نیمه اول اردیبهشت امسال پنج ورزشکار سبزواری به مسابقات کشور ازبکستان اعزام می شوند که البته در صورت داشتن اسپانسر مالی و حمایت های مسئولین شهرستان ورزشکاران بیشتری آمادگی اعزام به این مسابقات را داشتند که به دلیل هزینه های بالا وعدم تامین آن متاسفانه انصراف دادند و همچنین مسابقات کامبت گیمز ۲۰۲۳ عربستان ( ریاض ) که در مهرماه، برگزار خواهد شد و همچنین با توجه به کسب مدال های رنگین مسابقات جهانی گذشته ، امیدواریم بتوانیم جهت گرفتن سهمیه شرکت درمسابقات ریاض هم شرکت داشته باشیم .

بطور کلی داشتن حامی مالی در رشته های رزمی و ساواته  برای اعزام ورزشکاران و حمایت از مدال آوران میتواند زمینه افتخارآفرینی بیشتری را برای  ورزشکاران شهرستان فراهم نماید که باید در این حوزه ورود و جذب حامیان مالی تلاش شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *