چهارم خردادماه زمان همایش ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید سبزوار

امام جمعه سبزوار

 رییس شورای سیاستگذاری کنگره ملی شهدای دیارسربداران گفت: همایش ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید این منطقه با هدف تعظیم شهدای دیار سربداران، چهارم خردادماه، در سبزوار برگزار می‌شود.

ایرنا/ آیت ا… غلامرضا مقیسه شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با موضوع کنگره شهدای دیارسربداران اظهارداشت: مقدمات اجرایی این همایش از سال‌های گذشته انجام شده و اجلاسیه این رویداد بزرگ فرهنگی با حضور مهمانان کشوری و لشکری، مسوولان استانی و خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برپا می‌شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های مختلف، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در این کنگره تدارک دیده شده و طرح بازسازی عملیات بیت المقدس نیز در محل گلزار شهدای گمنام سبزوار، به مدت ۱۰ روز، برگزار می شود.

امام جمعه سبزوار گفت: شهادت شهید امر به معروف “حمیدرضا الداغی”، فضای کشور و شهر سبزوار را تحت تاثیر قرار داده و در ایام اخیر عطر شهادت را در فضای منطقه پراکنده است.

وی افزود: شهادت شهید الداغی، دیار سربداران را به قبله دریای خروشان شیفتگان غیرت جوان سربداری تبدیل کرده و موج حماسی و غم انگیز شهادت وی، ایران اسلامی را به تلاطم درآورد.

در آستانه برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهدای دیار سربداران، بیش از ۱۵ کمیته اصلی برای برگزاری این رویداد فعال شده است.

همچنین فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی مختلفی شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، تدوین کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار نمادین، تبلیغات و فضاسازی محیطی، نامگذاری معابر و خیابان ها به منظور بازشناسی نقش شهیدان در ابعاد مختلف انجام شده است.

علاوه بر آن تدوین کتاب مرجع اطلاعات دیار سربداران در دوران دفاع مقدس و نیز سامانه جامع اطلاعات شهدای این خطه از دیگر اقداماتی بوده که در راستای برپایی همایش ملی شهدای سبزوار اجرا شده است.

شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی در مجموع ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *