تشکیل ۳۵ مورد پرونده چرای غیرمجاز دام در سبزوار

جواد باشتنی سبزوار

کیانی فرد ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: با هدف پیشگیری از تخریب مراتع و تقویت اکوسیستم طبیعت ۳۵ مورد پرونده چرای غیرمجاز دام در این شهرستان تشکیل شد.

عباسعلی کیانی فرد گفت : هم‌زمان با فصل چرای بهاره و کوچ عشایر، با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل دام از ابتدای سال جاری، ۳۵ فقره چرای دام غیرمجاز به تعداد ۱۰ هزار واحد دامی شناسایی و نسبت به خروج آنها از مراتع اقدام شد.

وی با اشاره به طرح مدیریت چرای دام از اقدامات مهم حفاظتی در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های طبیعی به شمار می‌رود، اظهار داشت: این طرح با توجه به وضع موجود مراتع به منظور حفظ، احیا، اصلاح و توسعه پوشش گیاهی همراه با تولید بیشتر فرآورده‌های دامی، جلوگیری از تخریب مراتع و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی اجرا می شود.

کیانی فرد گفت: در مدیریت چرا، گروه کنترل دام شامل نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروی انتظامی و مرتعداران علاوه بر کنترل پروانه چرای بهره‌برداران، از ورود زودهنگام دام به این مراتع جلوگیری کرده و نکات فنی همچون ظرفیت چرا، نحوه بهره‌برداری یکنواخت از سطح مراتع و جلوگیری از چرای لکه‌ای را به مرتع‌داران اطلاع رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه مراتع میانبند بهاره سبزوار هر ساله میزبان بیش از ۱۰۰ هزار واحد دامی است، افزود: گروه های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به طور مستمر اراضی ملی را مورد نظارت قرار داده و با متخلفان به این اراضی برخورد قانونی می کنند. جواد باشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *