خروج از بن بست ارتباطی تا تقویت های زیرساخت برق شهرک صنعتی و رفع تنش آبی جغتای

جواد باشتنی

خروج جغتای از بن بست ارتباطی نویدبخش توسعه اقتصادی منطقه 

به گزارش هفته نامه هفت قلم سبزوار بزرگ/ نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و منطقه روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان جغتای با وجود ظرفیت های فراوان  صنعتی و بخش کشاورزی در بن بست ارتباطی قرار داشته است که در این راستا احداث جاده “جغتای – دستوران – منیدر” از سال گذشته با مشارکت ایمیدرو آغاز شده که  با  تکمیل این پروژه زمینه خروج شهرستان جغتای از بن‌بست فراهم می شود.

دکتر بهروز محبی  نجم‌آبادی افزود: با احداث جاده منیدر به فرومد و باز شدن این مسیر، فاصله جغتای به تهران بیش از ۱۰۰ کیلومتر کوتاه می شود و   مسیر دسترسی این منطقه به استانهای همجوار تسهیل می شود.

وی تصریح کرد: با ساخت جاده ای به طول کمتر از ۳۰ کیلومترو اتصال آن به فرومد علاوه بر اینکه شهرستان جغتای از بن بست ارتباطی خارج می شود  شهرستان های همجوار خراسان شمالی و منطقه جوین نیز از مزایای اجرای این طرح بهره مند می شوند.

دکتر محبی گفت: هم اینک کارگاههای اجرای این طرح فعال و ماشین آلات راهداری به سرعت  در حال اجرای طرح مورد نظر هستند.

تقویت های زیر ساخت برق شهرک صنعتی جغتای در مرحله تحقق

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن،ششتمد و منطقه روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف رونق تولید و توسعه بخش صنایع تقویت های زیر ساخت برق شهرک صنعتی جغتای در مرحله تحقق

دکتر بهروز محبی  نجم‌آبادی افزود:آغاز عملیات اجرایی پست ۱۳۲ کیلو ولت شهرک صنعتی جغتای با ظرفیت ۱۵ مگاولت آمپر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در دهه فجر سال گذشته آغاز شد که قبل از پیک مصرف و اواخر بهار سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: یکی از موانع توسعه واحدهای صنعتی  این شهرستان مشکل برق است که در این راستا  ۱۵ واحد صنعتی دچار مشکل بودند که  با احداث پست فوق توزیع در این منطقه، موانع  برطرف می شود.

اقدامات خوبی برای رفع تنش آبی جغتای آغاز شده است

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن،ششتمد و منطقه روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهسازی مجتمع آبرسانی خیبر،  اقدامات خوبی برای رفع تنش آبی جغتای آغاز شده است.

دکتر بهروز محبی  نجم‌آبادی افزود:  طی نشست های فراوان با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی  شرایط مطلوبی برای تامین آب پایدار در شهرستان جغتای فراهم شده است.

وی اظهار داشت: قرارگاه امام حسن (ع) نگاه  ویژه ای به مجتمع آبرسانی خیبر دارد  و طی سال گذشته  با اجرای عملیات کف شکنی دبی آب از ۱۸ به ۲۷ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

نماینده شهرستان های غرب خراسان گفت: همچنین مسیر انتقال آب با افزایش قطر لوله  از ۱۶۰ به ۴۰۰ از مسیر اراضی کشاورزی به حاشیه راه تغییر یافته است و تعویض پمپ چاه هم انجام شده است.

 دکتر محبی نجم آبادی  افزود: درکنار این اقدامات ثمربخش،لازم است شهروندان نیز با صرفه جویی در مصرف آب زمینه های کاهش تنش آبی در ماه های گرم‌را فراهم نمایند.

دکتربهروز محبی نجم آبادی سپس با اشاره به اقدامات حوزه آب و فاضلاب، افزود:  طرح احداث شبکه فاضلاب در برخی از مناطق حاشیه شهر سبزوار شامل محلات کلاته سِیفَر، بهاران، قلعه نو دِهراز در حال اجراست که مشکلات بهداشتی و اجتماعی ساکنان این مناطق به طور کامل رفع می شود. وی افزود: ساخت مخزن از ضروری ترین نیازهای آب شرب شهر سبزوار است که در همین راستا از محل مصوبات سفر هیات دولت احداث مخزن ذخیره آب ۱۰ هزار مترمربع با اعتبارحدود ۱۳۰میلیاردتومان در دست اقدام  می باشد.

وی تصریح کرد: تامین آب شرب پایدار شهر سبزوار با پیگیری تجهیز چاههای حفاری شده قبلی که آماده می باشد در منطقه  دشت بفره انجام شده است که با وارد شدن به مدار مصرفی ،قسمتی از کسری حدود۲۸۰ لیتر بر ثانیه آب شهر سبزوار  در اوج مصرف و ماههای گرم سال برطرف خواهد شد. 

محبی گفت: علاوه برپیگیری چگونگی انتقال پسآب فاضلاب  توحید شهر به پارس فولاد جوین، برای خروج از بحران کم آبی  اجرای طرحهای آبخیز و آبخوان داری در مناطق مختلف به ویژه شهرستان داورزن از ضروری ترین می باشد که هم اکنون با مبلغی حدود ۳ و نیم میلیاردتومان عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

وی با اشاره به طرح انتقال آب خلیج فارس نیز گفت: طی سالهای اخیرو از طرفی بروز پدیده  خشکسالی، وقوع بحران در تامین آب بخش آشامیدنی، کشاورزی و صنعت طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی که در دستور کار می باشد .عملیات اجرایی این مهم به مرکز استان از ضروری ترین بوده و نظر به نیازمندی های بخش صنعت و کشاورزی ما درخواست یک انشعاب به شهرستان سبزوار شده و تا وصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

بهروزمحبی نجم آبادی درپایان از اهتمام  مسئولین به تامین برق نواحی صنعتی گفت :

با انعقاد تفاهم نامه با شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با تامین ۱۵ مگاوات مشکل برق شهرک های صنعتی سبزوار رفع و نیز تامین برق ناحیه صنعتی داورزن از طریق احداث پست ۱۳۲ کیلوولت توسط شرکت برق منطقه‌ای استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برطرف می شود.

نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی افزود : در اردیبهشت ماه سال جاری بهره برداری از فاز اول انتقال برق دومداره به قدرت ۸ مگا وات درناحیه صنعتی داورزن و تامین برق متقاضیان صنعت در کمتر از یکسال اجرایی گردید.

وی افزود: طرح مشهور به بهارستان نیز با هدف اصلاح، توسعه و احداث شبکه‌های برق مناطق روستایی کشور از اقدامات خوب مجلس بوده است که  از محل اعتبارات مرتبط با طرح فوق، تامین وبهسازی شبکه‌های برق مناطق روستایی حوزه انتخابیه و  افت ولتاژها وجابجایی تیربرق ها ناایمن و خطرناک در مسیر تردد اجرا شده است.  جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *