برگزاری آیین سالگرد دکترشریعتی در زادگاهش مزینان

جوادباشتنی

در این آیین که با حضور احسان شریعتی، فرزند دکتر شریعتی برگزار شد، امام جمعه موقت داورزن در سخنانی با پرداختن به شرح بخش هایی از خطبه امام علی(ع) در باره جهاد، گفت: دکتر شریعتی، معلمی مجاهد، مبارز، انسانی آگاه، بصیر و نستوه بود.

حجت الاسلام محمدتقی معلمی‌فر افزود: دکتر شریعتی زمانی که پدرش استاد محمدتقی شریعتی از زندان رژیم ستمشاهی آزاد شده بود بر مظلومیت شیعه گریه کرده بود.

وی با اشاره به اینکه دکتر شریعتی از مبارزان علیه رژیم طاغوتی بود، گفت: زمانی که ساواک وی را متهم کردند که مقلد امام خمینی (ره) است، دکتر پاسخ داد که همواره مقلد ایشان هستم.

دکتر علی شریعتی مزینانی دوم آذرماه ۱۳۱۲ در روستای مزینان از توابع شهرستان داورزن (کنونی) که آن زمان در تابعیت شهرستان سبزوار بود، چشم به جهان گشود.

آیین بزرگداشت وی، در سنتی مستمر،‌ هر ساله در روز ۲۹ خرداد، سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی به صورت مردمی، با حضور علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و اندیشه، فرهیختگان و دوستداران افکار و اندیشه های وی برگزار می شود.

دراین آیین که در روستای مزینان برپا شد، شماری از استادان دانشگاه و دانشجویان، مسوولان شهرستان و اهالی روستای زادگاه دکتر شریعتی حضور داشتند که قرائت قرآن و اجرای برخی برنامه های فرهنگی از مراسم گرامیداشت این اندیشمند بزرگ اسلامی بود.

دکترعلی شریعتی،‌ پژوهشگر دینی، جامعه شناس و ادیبی مبارز و فعال مذهبی، سیاسی و از نظریه پردازان انقلاب اسلامی بود که ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در ۴۴سالگی در انگلستان درگذشت و پیکرش بنا به وصیتش در زینبیه شهر دمشق، پایتخت سوریه به خاک سپرده شد.

اسلام‌شناسی، انسان در اسارت ماشینیسم، ما و اقبال، علی تنهاست، حسین وارث آدم، نیایش، تشیع علوی و تشیع صفوی، تحلیلی از مناسک حج، فاطمه فاطمه است، کویر و هبوط برخی از آثار پر شمار دکتر شریعتی است که با گذشت سالیان همچنان مخاطبان زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *