دستگیری شکارچیان غیرمجاز در غرب خراسان

جوادباشتنی

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت : ماموران یگان حفاظت این اداره در هفته اخیر هفت شکارچی غیرمجاز را در شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی دستگیر کردند.

محمدرضا بسملی گفت : در نخستین اقدام و پیرو گزارش دریافتی موثق مبنی بر شکار غیرمجاز جانوران وحشی، ماموران یگان محیط‌زیست سبزوار ۲ شکارچی غیرمجاز را شناسایی و در بازرسی از مخفیگاه آنها لاشه ۲ رأس قوچ و میش، یک رأس آهو و شماری ادوات شکار کشف کردند.

ی تصریح کرد: همچنین نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در عملیاتی دیگر ۲ شکارچی متخلف را که در منطقه شکارممنوع “ریوند” شهرستان داورزن اقدام به شکار غیرقانونی کرده بودند، شناسایی و در بازرسی از منزل آنها یک قبضه سلاح غیرمجاز گلوله‌زنی و تعدادی فشنگ کشف کردند.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست سبزوار افزود: همچنین پیرو کسب اخباری موثق از سوی همیاران و پیگیری یگان حفاظت سبزوار، سه شکارچی متخلف توسط ماموران پاسگاه انتظامی “چرو” در شهرستان خوشاب، دستگیر و از آنان مقداری گوشت قوچ وحشی، یک قبضه سلاح گلوله‌زنی غیرمجاز دوربین‌دار و تعدادی فشنگ و پوکه و ۲ دستگاه دوربین شکاری به دست آوردند.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *