تولیدات صنعتی جمکوی جوین افتخاری برای ایران

جوادباشتنی

محمد رستمی، مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین گفت :

تولیدات این واحد صنعتی، افتخاری برای ایران است که امیدآفرینی در بین مردم، به ویژه نسل جوان را، افزایش داده است.

طراحی و تولید برخی الکتروموتورها، تا چند سال پیش در انحصار چند کشور محدود بود و صنایع کشور به سبب شرایط تحریم، در بخش تعمیر یا واردات این الکتروموتورها، دچار مشکل شده بودند.

این موضوع، مهندسان و کارگران شرکت جمکو جوین را بر آن داشت تا با مهندسی معکوس، دانش ساخت این الکتروموتورها را به دست بیاورند که موفق شدند.

شرکت ماشینهای الکتریکی جوین (جمکو)، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الکتروموتور در کشور شناخته می شود.

این شرکت در سالهای اخیر، الکتروموتور غول‌پیکر سنکرون و نخستین الکتروموتور ضدانفجار و ایمن کشور با کاربرد در صنایع گوناگون مانند فولاد، مس، سیمان، آب و فاضلاب، نفت و مترو را، تولید کرد.

این کارخانه در حاشیه جاده سبزوار – اسفراین، در ۲۵ کیلومتری شهر نقاب، مرکز شهرستان جوین و ۴۵ کیلومتری شمال سبزوار واقع است.

محمد رستمی در ادامه گفت : این شرکت دانش‌بنیان در کنار تامین نیازهای صنایع داخلی، پاسخگویی به بخشی از نیاز کشورهای منطقه را، به عنوان بازار هدف تولیدات صنعتی خود، هدفگذاری کرده است. 

صدور محصولات تولیدی این شرکت علاوه بر بازار کشورهای همسایه، مورد توجه برخی کشورهای آمریکای لاتین مانند ونزوئلا قرار گرفته است که این دستاورد، به رشد تولید ناخالص ملی کمک می کند.

الکتروموتورهای صنعتی تولیدی شرکت صنایع ماشینهای الکتریکی جوین، تاکنون به کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و کوبا، صادر شده است.

این شرکت در سالهای اخیر با اعتماد به جوانان و تکیه‌ بر ظرفیت‌های داخلی و برخورداری از تجهیزات و ماشین آلات منحصربفرد، انواعی از الکتروموتورهای مورد نیاز وزارتخانه‌ها و کارخانجات کشور را طراحی کرده که دانش فنی و توان تولید آن، در گذشته در اختیار کشورهای معدودی بود.

شرکت جمکو همزمان اقدام به تولید بیش از ۲۰۰ نوع ژنراتور و الکتروموتور فشار قوی، متوسط، ضعیف و الکتروموتورهای خاص مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی می کند. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *