۶۵ پروژه با مبلغ بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آماده بهر برداری در هفته دولت/ سبزوار

فرماندار سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت:

سه هزار و پانصد میلیارد  ریال طرح در بخشهای مختلف عمرانی ،صنعت، معدن، کشاورزی، آموزش و خدماتی طی هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین ابراهیمی کردیانی با  تبریک هفته دولت و گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: ۶۵ طرح عمرانی در بخش های مختلف شهری و روستایی این شهرستان به اجرا درآمده است.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: باتوجه به وجود مشکلات عدیده در حوزه راههای ارتباطی این شهرستان خصوصا محور بزرگراه شاهرود _سبزوار  _نیشابور که دغدغه مهم مردم منطقه و زائرین ومسافرین عزیز بارگاه منور رضوی بود با تلاش صورت گرفته در سه ماهه اخیر نسبت به روکش ، بهسازی واصلاح بخشهای آسیب دیده اقدام گردید و بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در این محور برطرف شد ودر حال حاضر نیز پیمانکاران پروژه در این مسیر فعال هستند علاوه براین  روکش آسفالت محورهای سبزوار خوشاب و سبزوار بردسکن در حوزه استحفاظی سبزوار نیز در دست اجراست . پروژه باند دوم سبزوار به اسفراین هم علی رغم همه محدودیتها فعال است. در حوزه راههای روستایی برای روکش محور سبزوار تا حارث آباد مبلغ ده میلیارد تومان اختصاص یافت که تشریفات اداری آن در حال انجام است . و چندین محور روستایی در بخش روداب و بخش مرکزی در حال اجرای پروژه ویا در دستور کار برای سال جاری است . وبخشهایی نیز به بهره برداری رسیده است.

ابراهیمی گفت: درحوزه آبرسانی وتامین آب شهری وروستایی باتوجه به خشکسالیها وکاهش شدید نزولات جوی خصوصا در سال اخیر نگرانیهای زیادی در پیک مصرف وتابستان امسال وحتی درشرایط فعلی وجود دارد که باتمهیدات واقدامات صورت گرفته کمترین مشکل در شهرستان وجود داشت وبرخی از نارسائیها که موجب رنجش وایجاد مشکل برای تعدادی از روستاها شده بود مدیریت و برطرف شد دراین راستا پروژه هایی با‌ کمک خیرین آب وتلاش گروههای جهادی وبسیج وقرارگاه محرومیت زدایی درمناطق محروم روستایی انجام شدکه در یک سال اخیر آبرسانی به ۱۱روستا به سرانجام رسید وعملیات آبرسانی و اصلاح شبکه ۲۰روستایی دیگر بابهره گیری ازهمه ظرفیتها و بویژه قرارگاه محرومیت زدایی و کمک خیرین از محل اعتبارات محرومیت زدایی درسال جاری دردستورکار است.

ابراهیمی افزود:درماهای گرم سال جاری با وجود قرارگیری سبزوار در حاشیه کویر و نیر خشکسالی ها بامدیریت شبکه مشکلات قطعی آب شرب منطقه  نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافته بود.

 وی افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود که مورد مطالبه عمومی در شهرستان هست نارسائیهای حوزه مخابرات وپوشش تلفن همراه بویژه در تعدادی از روستاهای شهرستان است که با پیگیریهای انجام شده در سال جاری اعتبارات جذب شده در مخابرات شهرستان رشد بسیار خوبی داشته که در مجموع امسال حدود ۱۰۱ میلیاردو ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است و حدود ۱۷ کیلومتر ایجاد و توسعه فیبر نوری در شهرستان بخشی از پروژههای احداثی مخابرات است البته برای پوشش همراه در نقاط روستایی بویژه در روداب سال جاری با راه اندازی سایت جدید بی تی اس بخشی از مشکلات عدم پوشش شبکه برطرف خواهد شد که جزء مصوبات سفر اخیر استاندار به بخش روداب است

 ایشان در خصوص پروژه های آموزشی در شهرستان گفت افتتاح مدرسه ۶کلاسه آموزش وپرورش در شهر سبزوار به نمایندگی از پروژه های آموزشی ، بهره برداری ازخوابگاه دانشجویی  در دانشگاه حکیم ، بهره برداری از مرکز جامع سلامت رازی به نمایندگی از پروژه های دانشگاه علوم پزشکی ، از جمله پروژههای افتتاحی در هفته دولت است .

 وی به خدمات صورت گرفته توسط شهرداریها ودهیاریها در طول چند ماه اخیر اشاره کرد وگفت بهسازی و توسعه معابر روستایی و اجرای آسفالت معابر شهری وروستایی در سطح شهرستان قابل توجه بوده ودر شهرداری با اجرای ۲۰۰ هزارمتر مربع آسفالت معابر شهر سبزوار و تعداد ۱۸روستا به میزان ۷۶هزارمترمربع در دست اقدام برای آسفالت در سال جاری است که آسفالت معابرتعدادی از این روستاها در هفته دولت بهربرداری میگردد و از جمله اقدامات شهرداریها ودهیاریها در کنار سایر اقدامات و پروژههای کوچک و بزرگ دیگر است .

وی از افتتاح گازرسانی به سه نقطه روستایی در هفته دولت خبر داد وگفت بعد از چند سال معطلی با ورود پیمانکار جدید کار گازرسانی به روستاهای محور کراب تا شاره از بلاتکلیفی خارج شد و همچنین موانع پیش روی اجرای خط انتقال گاز به پنج روستای روداب نیز برطرف شده ودر حال حاضر خط انتقال وشبکه داخلی این پنج روستا در دست اجراست.

ابراهیمی گفت: در کنار اقدامات شاخص در حوزه های دیگر، سال گذشته بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در شهرستان سبزوار محقق و در سامانه رصد ثبت شد که این میزان ثبت اشتغال در سامانه رصد فراتر از تعهد شهرستان بوده است.

وی افزود: در کنار پرداخت بیش از۶ هزارمیلیاردریال تسهیلات ازدواج طی سال گذشته تعهد اشتغال سبزوار برای سال جاری سه هزار و ۵۰۰ نفر است که بخشی از آن طی پنج ماه قبل محقق شده است.

وی گفت سه پروژه حوزه صنعت ومعدن و چندین پروژه در بخش کشاورزی ، دو پروژه اداره ورزش وجوانان و تعدادی از پروژه های سایردستگاههای خدماتی وحمایتی مثل پروژه های شرکت برق و کمیته امداد ، بهزیستی و بنیادمسکن از جمله ۳۰۰ واحد مسکونی احداثی ، بهسازی وبازسازی شده محرومین نیز از جمله اقدامات وفعالیتهای صورت گرفته و در دست اقدام در سطح شهرستان است که بخشی از آنها در هفته دولت آماده بهره برداری شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: برخی مسائل کلان و طرح های معطلی نیز در شهرستان وجود دارد  که با مشارکت جمعی، تعامل و همکاری ارکان دولت و حاکمیتی و رهنمودهای امام جمعه محترم برطرف می شود.

وی افزود:همچنین از تلاش های مجموعه ارکان امنیتی، اطلاعاتی، سپاه، انتظامی و بسیج و مجموعه قضایی شهرستان که با بهره گیری از ظرفیت های خود به پیشبرد امور کمک می کنند تشکر می نمایم.

وی در بخش پایانی اظهار داشت:  یکی از رویداد های مهم سیاسی اواخر سال جاری انتخابات است که  پیش‌ثبت‌نام گسترده در انتخابات مجلس نویدبخش انتخاباتی پرشور است و تمام تلاش ما به عنوان مجری انتخابات کمک به ایجاد شور انتخاباتی و برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت حداکثری است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۴۰ دستگاه اجرایی در جمع نمازگزاران و برپایی میز خدمت گفت: این اقدام در طول هفته دولت در چند نقطه شهر انجام خواهد شد و بعد از هفته دولت نیز تداوم پیدا خواهد کرد. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *