جمکوی جوین نماد تولید دانش بنیان و عبور از تحریم

جوادباشتنی

🔹نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی گفت:

شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین به عنوان یک صنعت ارزشمند الگوی تولید دانش بنیان  و اشتغال آفرین و عبور از تحریم های ظالمانه است.

🔹دکتر بهروز محبی افزود: این واحد صنعتی دانش بنیان،انواع الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز صنعتی را از توان ۵.۵ کیلووات تا ۱۰ هزار کیلو وات را طراحی و تولید و ظرفیت تولید این مجموعه صنعتی سالانه ۱۲۰۰ مگاوات، معادل ۱۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه انواع الکتروموتور است.

🔹وی تصریح کرد: این واحد صنعتی در سالهای اخیر در زمینه صادرات، حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی، بازاریابی و فروش، اقدامات موثری صورت داده ومحصولات این شرکت علاوه بر بازار کشورهای منطقه،  مورد توجه برخی کشورهای آمریکای لاتین مانند ونزوئلا قرار گرفته است که این دستاورد علاوه بر ارزآوری  به رشد تولید ناخالص ملی می انجامد.

🔹دکتر محبی با اشاره به وجود شرایط لازم برای توسعه شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین، در راستای اشتغال زایی بیشتر و تامین نیاز اساسی صنایع کشور اظهار داشت: برخورداری این شرکت از ۲۲۰ هکتار زمین، بستر لازم را برای ایجاد برخی صنایع جانبی و مرتبط با الکتروموتور فراهم کرده است.

🔹وی با انتقاد از استفاده نکردن دولت گذشته از ظرفیت تولیدات این واحد صنعتی در طرح خط انتقال نفت گوره به جاسک، ادامه داد: انتظار می رود در راستای حمایت از تولید داخلی، مجموعه شرکت های زیرمجموعه نفت و دیگر بخش ها در طرحهای خود از این تولیدات استفاده  کنند.

🔹نماینده مردم غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: آینده درخشانی به لحاظ صنعتی، فناوری های نوین و اشتغالزایی در انتظار ماشین‌های الکتریکی جوین خواهد بود. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *