اولویت دولت برای سرمایه گذاری و توسعه صنعت در “ششتمد”

جوادباشتنی

استاندار خراسان رضوی گفت: سرمایه گذاری برای توسعه صنعت و ایجاد اشتغال از اولویت های دولت در شهرستان تازه تاسیس ششتمد است.

یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ۲ طرح سرمایه گذاری خارجی در منطقه “شهرسوخته” ششتمد افزود: یکی از ظرفیت های این شهرستان در حوزه معادن است که بدین منظور مقدمات اجرایی ساخت کارخانه سیلیکو منگنز و یک کارخانه فولاد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید و اشتغال از اولویت های دولت سیزدهم است، تاکید کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید نسبت به رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاران اهتمام جدی داشته باشند.

فرماندار ششتمد نیز گفت: این ۲ طرح صنعتی در حوزه صنایع جانبی فولاد و فرآوری معدن با سرمایه‌گذاری هند و چین در این شهرستان در دست اجرا است.

حسین ایثارگر افزود: یکی از این واحدهای صنعتی، کارخانه سیلیکو منگنز مرتبط در صنایع فولاد و فلزات داخلی با سرمایه گذاری و همکاری سرمایه گذار چینی اجرا می شود که زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را به طور مستقیم فراهم می کند.

وی افزود: فرآیند واگذاری این طرح سالهای گذشته تکمیل و مرحله جانمایی آن نیز صورت گرفته بود اما اجرای آن به سبب محدودیت های ناشی از شیوع کرونا به تاخیر افتاده بود اما به زودی تغییراتی در حوزه سرمایه گذار آن انجام می شود.

فرماندار ششتمد گفت: طرح صنعتی دیگری نیز توسط سرمایه گذاران هندی در حوزهفولاد، با اشتغال زایی بیش از ۶۰ نفر اجرا می شود که مراحل صدور مجوزها و استعلام های مرتبط با آن صورت گرفته و تنها مشکلاتی در حوزه امور آب دارد که در مرحله پیگیری است.

استاندار خراسان رضوی در بدو ورود به شهرستان ششتمد با حضور بر مزار شهدای این شهر، با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

حضور در جمع مردم شهر “شامکان”، بازدید از مقدمات اجرای ۲ طرح صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی، سد سنگرد و بررسی میدانی مشکل ناحیه صنعتی ششتمد و نشست با دهیاران، بخشی از برنامه های سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به این شهرستان است./ ایرنا جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *