۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار پرمصرف هستند

جوادباشتنی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: الگوی مصرف مشترکان آب خانگی در این شهرستان ماهانه ۱۵ هزار لیتر تعیین شده است که بر این اساس ۷۰ درصد مشترکان خانگی روستایی پرمصرف هستند.

حسین ریاضی عصردر نشستی با خبرنگاران افزود: در حوزه شهری این شهرستان می توان گفت که نیمی از مشترکان بیشتر از الگوی مصرف آب مصرف می کنند.

وی اضافه کرد: در سال جاری آب آشامیدنی ۱۲ روستای محروم شهرستان با کمک ۶۰ میلیارد ریالی یک نیکوکار و نیز هزینه کرد بخشی از اعتبارات این شرکت تامین شد.

وی گفت: برای بهره مندی ساکنان این روستاها ۲۱ هزار و ۷۸۷ متر لوله گذاری در بخش های “روداب” و مرکزی سبزوار انجام شد.

ریاضی اظهار کرد: در راستای جهاد آبرسانی به مناطق روستایی، مجمع خیران آبرسان در سبزوار تشکیل شده است تا تمامی مناطق، زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار گرفته و از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شوند.

سبزوار، نیازمند ۳۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب

حسین ریاضی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار در ادامه گفت : ساخت مخزن آب شرب، یکی از نیازهای شهر سبزوار است که امسال بدین منظور، ۴۵ میلیارد تومان اعتبار، اختصاص یافت. اعتبار ساخت این مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی، ۹۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر سال گذشته هیات دولت به استان است که تاکنون نیمی از آن، تامین شده است.

شهر سبزوار با کمبود حدود ۳۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب، مواجه است که با احداث این میزان، جمع مخازن آب سبزوار به ۸۵ هزار متر مکعب می رسد و با ساخت مخزن جدید، بخشی از مشکل ذخیره سازی آب برطرف می شود.

تمامی جمعیت ۲۶۰ هزار نفری شهر سبزوار، زیر پوشش شبکه آب هستند و بیش از ۴۹۵ کیلومتر شبکه فاضلاب نیز در این شهر اجرا شده و با احداث ۱ کیلومتر دیگر از شبکه فاضلاب در محله بهاران، شبکه فاضلاب شهر سبزوار تکمیل خواهد شد.

بیش از ۹۷ درصد کار فاضلاب شهر سبزوار، نهایی شده است. آب آشامیدنی شهر سبزوار، از طریق ۴۰ حلقه چاه تامین می شود که با ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ ایستگاه پمپاژ، در اختیار شهروندان قرار می گیرد. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *