چند ماه دیگر مانده که حادثه سیل فروردین ۹۹ بهانگر ۴ ساله شود !!!

سیل بهانگر

🔹با وجود وعدههای اولیه مسئولین برای ساخت فوری خانه های این روستا و تحویل آن در تابستان سال ۱۴۰۰

این وعده نه تنها عملی نشده است بلکه امروز بیش از ۱ سال است که پروژه مسکونی سایت بهانگر متوقف است و هیچ گونه عملیات ساختی انجام نشده است.

🔹با توجه به پاسخگو نبودن مجری پروژه و مشکلات زیرساختی فراوان سایت که به روشنی معلوم است.تقریبا هیچ یک از اهالی امیدی به تکمیل این پروژه ندارند.

خانه های که در سال ۱۴۰۰ قرار بود با ۸۵ میلیون با تسهیلات مسکن تکمیل شود،اینقدر این پروژه کند و با ایرادات زیاد اجرا شد که میانگین قیمت هر خانه تقریبا سه تا چهار برابر قیمت قبل برآورد شده است.

🔹وام مسکن این سازهها به هر یک از اهالی حدود ۴۰ میلیون تومان با تنفس ۲ ساله و همچنین ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض ستاد بحران برای سیل زدگان و مبلغ ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی در اختیار بنیاد مسکن برای ساخت خانه های بهانگر قرار گرفته است.

🔹که تا امروز با راکد بودن پروژه همچنان این ماجرا هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. و این امر باعث مشکلات زیادی برای پیشرفت روستا و مردم به وجود آمده است که در زیر به برخی از آنها می پردازیم.

🔹متوقف شدن ساخت ساز در روستا به مدت ۴ سال: جوانانی که قصد ساخت خانه در روستا را داشتند یا درحال ساخت بودن به دلیل سیل و جانمایی روستا بلاتکلیف ماندن و منصرف شدن.

🔹هدر رفتن زمان برای درجاسازی با هزینه های کمتر و برداشته نشدن گل و لایه های کوچه ها بهانگر

🔹ساخت و تعمیر نشدن دیوار ساحلی به بهانه جانمایی جدید

🔹بدهکار شدن مردم به دلیل تسهیلات مسکن در بانکها: تاجای که اهالی که اقدام به برداشت این وامها کردن از گرفتن وام جدید به صورت مستقل محرم هستند.بدلیل اینکه دو سال تنفس وام مسکن به اتمام رسیده است هنوز بنیاد مسکن موفق به پایان کار و قسط بندی این وامها نشده است و اما سیستم بانکها فرد را بدهکار بانکی میبیند.

🔹اجرای ناقص و بد نقشه بودن سایت و مشکلات زیرساختی مهم در این پروژه باعث دل سردی اهالی گردیده است و آینده روشنی در این پروژه فعلا دیده نمیشود.

🔹هزینه های زیاد بیت المال که برای این پروژ هزینه شده است چه در قسمت مسطح سازی و چه سازهها که متاسفانه هیچ پاسخگویی در این رابطه نیست.و خبرهای مختلفی که مبنا بر ساخت نشدن یا ساخت شدن به گوش میرسد.(تکلیف روشن نیست و پاسخگویی هم نیست) و سایر مشکلات دیگر که در حوصله این مطلب نمیگنجد.

🔹 مسئولین امر و شهرستان داورزن باید تصمیم جدی و فوری در رابطه با روستای بهانگر و این مشکلات داشته باشند.زمان هیچ کمکی به این مشکلات نخواهد کرد جز منزوی شدن مردم این روستا و تورمی که هر سال از سال دیگر افزوده تر شده است. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *