کشف ۲ تن کرومیت قاچاق در سبزوار

جوادباشتنی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ۲ تن ماده معدنی کرومیت که به صورت غیرمجاز از عرصه‌های ملی ارتفاعات شمالی این شهرستان برداشت شده بود،‌ کشف و ضبط شد.

عباسعلی کیانی‌فرد گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی هنگام گشت‌زنی و مراقبت از عرصه های ملی منطقه موفق به کشف سه محموله کرومیت غیرمجاز به وزن تقریبی ۲ تن از متخلفان شدند و پنج نفر را در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی برداشت مواد معدنی بدون مجوز قانونی را ممنوع دانست و افزود: برداشت از ذخایر معدنی تنها با دریافت مجوز قانونی از ادارات صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی و آبخیزداری و با نظارت فنی بلامانع است.

کرومیت، ماده معدنی است که به دلیل ویژگی‌های خاص از جمله مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی و عدم تاثیرپذیری از اسیدها و بازها، به عنوان یکی از مواد اولیه در تولید آجرهای نسوز و مواد نسوز صنعتی کاربرد دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: برخی افراد سودجو بدون مجوز و به شیوه غیراصولی اقدام به تخریب عرصه‌های طبیعی و برداشت مواد معدنی کرده و با این کار جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

کیانی فرد اظهار داشت: از تمامی شهروندان به ویژه شوراهای اسلامی، دهیاران و همیاران طبیعت انتظار داریم که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان و بوته کنی مراتب را از طریق تلفن ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ اطلاع رسانی نمایند تا با متخلفان برخورد شود. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *