انتخابات ضامن ثبات و اقتدار ملت ایران

جوادباشتنی

جوادباشتنی/ به گزارش هفته نامه هفت قلم؛ در خصوص اقدامات و بازدیدهای شاخص و بنیادی در بحث اشتغال پایدار جوانان، توصیه به نامزدها و رقبای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، برکات استقلال سیاسی نظام و حضور همیشه درصحنه مردم شریف در مناسبت ها، مظلومیت شهدای هویزه دیارسربداران و همچنین حضور جوانان مستعد در اردوهای جهادی و با توجه به اتفاقات و رویدادهای کشور و منطقه و انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در اسفندمـاه  ۱۴۰۲، نشریه هفت قلم، با آیت ا… مقیسه نماینده ولی فقیه در شهرستان سبزوار به گفت وگو نشست.

در ابتدای سخنان، امام جمعه سبزوار با توجه به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: انتخابات ضامن ثبات و اقتدار ملت ایران است که باید زمینه های لازم برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات فراهم شود.

آیت ا…غلامرضا مقیسه افزود: رهبرمعظم انقلاب از ابتدای سال‌جاری اهمیت موضوع انتخابات را مطرح و ایشان چهار راهبرد مشارکت حداکثری ” مردم، رقابت، امنیت و سلامت” را به عنوان اولویت‌ها مشخص کردند که باید مورد توجه مسئولان، مردم و عوامل اجرایی انتخابات قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامـی و ششمیـن دوره انتخابـات مجلس خبـرگان رهبـری، ۱۱ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود، اظهار داشت: هرچه حضور و مشارکت گسترده و پرشور آحاد مردم در انتخابات افزایش یابد دست یابی به ایران قوی و آباد بیشتر از قبل می شود.

آیت ا…مقیسه افزود : حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای زمینه شکل گیری مجلسی قوی و کارآمد را فراهم می کند که  با وضع قوانین مترقی توسعه و بالندگی کشور بیش از گذشته محقق می شود.

رقبای انتخاباتی با پایبندی به اخلاق اسلامی یکدیگر را تخریب نکنند

امام جمعه سبزوار در پاسخ به یکی از سوالات خبرنگار ما درباره توصیه و پایبندی به اخلاق رقبای انتخاباتی و رعایت اخلاق اسلامی آنان گفت: رقبای انتخاباتی با پایبندی به اخلاق اسلامی یکدیگر را تخریب نکنند و در موسم تبلیغات تلاش کنند تنها توانمندیهای خود را مطرح نمایند.

آیت ا…مقیسه افزود: در کشور اسلامی بر مبنای ارزش‌های انقلاب رعایت مسائل اخلاقی یک اصل است لذا نامزدها  نسبت به رقبای خود دروغ ، تهمت و افترا روا ندارند.

در کنار دو مقوله مشارکت و رقابت که مرتبط با مردم و کاندیدا است موضوع سلامت و امنیت در انتخابات مطرح است که  مرتبط با حافظان امنیت و عوامل اجرایی است که صحنه انتخابات را مدیریت می کنند.

وی تصریح کرد: در مسئله امنیت و سلامت انتخابات نیروهای امنیتی و انتظامی به عنوان معتمدان مردم نهایت امانتداری و  مراقبت را دارند که انتخابتی سالم و به دور از تهدیدات دشمن برگزار شود.

آیت ا… مقیسه مقیسه افزود: مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی همچنان که در طول بیش از چهاردهه گذشته با مقاومت وصبوری خود برمشکلات تحریم های دشمنان غلبه کرده اند این بار نیزحضور پرشوردرعرصه انتخابات نظام جمهوری اسلامی را در برابر تهدیدات دشمنان بیمه می کنند.

آیت ا… مقیسه افزود: مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی همچنان که در طول بیش از چهار دهه گذشته با مقاومت و صبوری خود بر مشکلات تحریم های دشمنان غلبه کرده اند این بار نیز با حضور پرشور در عرصه انتخابات نظام جمهوری اسلامی را در برابر تهدیدات دشمنان بیمه می کنند.

استقلال سیاسی از برکات بزرگ نظام است

امام جمعه سبزوار گفت : استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای بزرگ و برکات نظام جمهوری اسلامی است چنانکه تعیین سرنوشت مردم با برگزاری انتخابات برعهده خود مردم گذاشته شده است . آیت ا… مقیسه افزود: مدیران با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند ومشارکت بیشتر پشتوانه قوی برای مسئولان اجرایی، قضایی و امنیتی و مایه  پشتیبانی و دلگرمی علاقمندان استقلال و عزت است.

وی تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا و نعمت ولایت فقیه ایران اسلامی در نقطه اوج پیشرفت قرار دارد که باید دستاوردها و پیشرفت‌های نظام اسلامی برای مردم  تبیین شود.

امام جمعه سبزوار گفت: ایام ا… دهه مبارک فجر فرصت ارزشمندی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است تا خدمات نظام در بخشهای مختلف علمی، نظامی و توسعه زیرساخت ها بیان شود . وی افزود: خدمات رسانی صورت گرفته در زمینه آب، برق، تلفن، گاز، جاده در مناطق شهری و روستایی در شرایطی صورت گرفت که در زمان طاغوت روستاها از حداقل امکانات نیز بهره مند نبودند.

مردم ، همیشه با حضور عزتمندانه در راهپیمایی ها اتحاد ملی را به نمایش می گذارند

امام جمعه سبزوار گفت: مردم، انقلاب را از خود دانسته وحافظ آن هستنـد حضور عزتمندانـه در راهپیمایـی ۲۲بهمن اتحـاد ملـی را به نمـایش خواهنـد گذاشت . آیت ا… مقیسه افزود: به طور یقین حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال موجب نا امیدی دشمنان اسلام و ایران خواهد بود و وحدت و همدلی را به نمایش می گذارد . وی اظهار داشت: نصرت الهی، شجاعت و استقامت امام (ره) و دلبستگی مردم به نظام و احکام اسلامـی از عـوامل پیـروزی انقـلاب شکـوهمند ملت ایران بود .

وی با اشاره به این که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی استقلال سیاسی است ادامه داد : مردم از سرسپردگی رژیم پهلوی به آمریکا ناراحت بودند در آن زمان پهلوی کشور هیچ اختیاری از خود نداشت برای نمونه در جنگ کشورهای مسلمان با صهیونیست ها سوخت هواپیمایی دشمن از طریق ایران تامین می شد . وی با اشاره به این که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی استقلال سیاسی است

شهدای هویزه در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند

امام جمعه سبزوار با اشاره به برگزاری آیین چهل و سومین یادواره ی شهدای مظلوم هویزه  گفت: این شهدای عزیز در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند . آیت ا…غلامرضا مقیسه افزود: شهدای هویزه در شرایطی که سرشار از استعداد بوده و موقعیت ترقی علمی را داشتند، دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت را در اولویت کاری خود قرار دادند . وی اظهار داشت: شهدای هویزه در وضعیت مظلومانه ای به شهادت رسیدند در شرایطی که  قرار بود ارتش از آنها پشتیبانی نماید اما با خیانت بنی صدر پشتیبانی لازم صورت نگرفت و این رزمندگان در محاصره توپ‌های دشمن قرار گرفته و غریبانه شهید شدند . امام جمعه سبزوار گفت: شهید علم الهدی و همرزمان وی دانشجویانی بودند که پیشرفت آینده کشور موثر بودند اما اولویت را جبهه تشخیص داده و زمانی که خاک  ایران اسلامی در محاصره دشمن قرار داشته و در کلاس درس آرامش نداشتند برای حفظ تمامیت ارضی کشور و در راه دفاع از اسلام شهید شدند. آیت ا… مقیسه با بیان اینکه امنیت و عزت کنونی انقلاب اسلامی مرهون رشادت و جانفشانی شهداست ، وی ادامه داد : پیام شهدای هویزه به ملت ایران و نسل جوان، پیروی از ولایت فقیه، پایبندی به ارزشهای انقلاب، اتحاد و انسجام ملی است . وی ادامه داد: پیام این شهدا به جوانان این است که این شهدای والا مقام نیز در زمان تبلیغات بمباران دشمن با بصیرت به میدان رفتند و از استقلال و امنیت کشور دفاع کردند . لذا جوانان هم پای درخت انقلاب و ولایت فقیه بایستند و یکی از توصیه‌های آنها پیروی از ولایت فقیه و تبعیت رهبری به عنوان پایه و اساس عزت و استقلال کشور است .  عملیات هویزه ۱۶ دی ماه سال ۱۳۵۹ در جنوب غرب شهرهویزه استان خوزستان انجام شد. در این عملیات پنج رزمنده سبزواری به نامهای محمد فاضل، حسن فتاحی ثانی، مجید مهدوی، سید مصطفی مختاری ومجید کریمی به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

اشتغال پایدار از مسائل محوری در سبزوار است

امام جمعه سبزوار گفت: یکی از دغدغه های اصلی شهرستان سبزوار با وجود زیرساخت های فراوان و نیز ظرفیت های مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی، معدنی، کشاورزی و شیلات مشکل اشتغال است که تاکنون جهت رفع موانع به خوبی به آن پرداخته شده و می شود گفت که ظرفیت شهرستان بیش از اینهاست که ان شاا… با نگاه ویژه مسئولین امر به آن پرداخته شود .

آیت ا.. مقیسه امام‌جمعه سبزوار از خط‌ تولید شرکت جمکو با اشاره به توسعه تولید و اشتغالزایی شرکت‌ جمکو در سال‌های اخیر گفت : فعالیت مهندسین شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین بسیار حائز اهمیت و مصداق کامل خودباوری می‌باشد و باید گفت که شرکت جمکـو ، اکنون یکی از معتبرتـرین شرکت های دنیا می باشد که اخیرا توانسته است برای مس سرچشمه کرمان و نیروگاه هسته ای بوشهر قطعات بسیار مهمی را تولید کند که بیش از این ساخت آن قطعات برعهده شرکت های معتبرخارجی بود و این خودباوری جوانان و مهندسین بومی توانست ما را در جایگاه نخست دنیا قرار دهد و انشاا… همه مسئولین دست به دست هم دهیم و از تولیدات داخلی توسط مهندسین بومی حمایت داشته باشیم .

آیت ا…مقیسه افزود: تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سبزوار درشورای عالی مناطق آزاد وابلاغ نهایی آن ازسوی دولت به عنوان گام مهمی درمسیرتوسعه اقتصادی و رونق اشتغال است اما بایدسریعترموانع راه اندازی این منطقه برداشته شود. 

وی تصریح کرد: در شرایطی که دولت انقلابی سیزدهم برای احداث مسکن زمین واگذار می نماید چرا باید جلو ساخت وساز در اراضی سجاد شهر سبزوار، که ۲ هزار شهروند در آن سند رسمی و قانونی دارند پروانه ساخت دریافت کرده اند به سبب وجود یک پرونده گرفته شده است و پرونده مرتبط با آن بیش از یک سال است که در دستگاه قضایی در مرحله بررسی از مرحله بازپرسی فراتر نرفته است . امام جمعه سبزوار گفت : رفع مشکلات اراضی سجادشهر سبب رونق ساخت وساز می شود که در کنار تامین مسکن فرصت های اشتغال خوبی درشهرستان ایجاد می شود.

آیت ا… مقیسه افزود درباره اشتغال جوانان گفت: ایجاد اشتغال، امنیت فکری برای جوانان است و از این طریق موضوع ازدواج و نیاز جمعیت به عنوان یکی از ارکان استقلال عزت حل و دغدغه‌های فکری پدرومادرها و آسیب‌های اجتماعی جامعه که زائده عدم اشتغال است برطرف می شود.

وی ادامه داد : بحمدا… و نگاه خوب مسئولین شهرستان بسترهای حمایت از کارآفرینان و اشتغال در سبزوار فراهم شده و درگاه ملی مجوزها یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم برای تسهیل و بهبود فرآیند کسب و کارهاست.

اردوهای جهادی منطقه سبزوارگامی مهم درمحرومیت زدایی

امام جمعه سبزوار گفت: اردوهای جهادی با رویکرد محرومیت‌ زدایی با اجرای طرح های سازندگی، عمرانی و اقتصاد مقاومتی با تمام توان درخدمت آبادانی نقاط محروم بوده و منشا خیر و برکات فراوانی در آن مناطق شده است که در حـوزه سلامـت در ماه‌های اخیر طی ۱۸ اردوی جهادی به بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم خدمات ارایه شده است .

 وی در ادامه گفت : طبـق آمار رسیده این اردوهـای جهادی با ارایه خدمات پزشکی، بهداشتی ، درمانی، فرهنگی و آموزشی با حضور پانصد نفر از اعضای هیئت علمی، دانشجویان، کارکنان بخش‌های مختلف دانشگاه و حتی طلاب برگزار شده است.

 وی افزود: عمده فعالیت بسیج سازندگی در بخش های گروه‌های جهادی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی، حمایت از طرح های اشتغالزایی، احداث و مرمت منازل محرومان، توزیع بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند در کنار کارهای فرهنگی و اجتماعی  برخی از دستاوردهای این گروهها بوده است که اکثر اوقات دیده شده جوانان مستعد و با ایمان و با سواد عالی به این امز خداپسندانه مشغول به خدمت هستند که بنده به نحوی از حضور این جوانان پرنشاط و با ایمان به وجد آمده ام و جا دارد از این قشر پویای جامعه تشکر و عرض خدا قوتی داشته باشم.

آیت ا… مقیسه افزود: از خانواده‌های متمکن و نیکوکاران دعوت کرد با پشتیبانی از این گروه‌های جهادی که زمینه توسعه خدمت رسانی به قشر آسیب پذیر هستند، این گروههای جهادی را یاری کنند.

حادثه تروریستی کرمان نشان دهنده هراس دشمن از مکتب حاج قاسم است

آیت ا… مقیسه با محکومیت حادثه تروریستی کرمان افزود: برخی مسببان این حادثه با تلاش عوامل اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شده اند موضوع مهم این است که هر چند داعش اعتراف نموده اما آنها دست پرورده آمریکا و صهیونیست هستند که پشتیبان  داعش اند . وی تصریح کرد: در آموزه‌های غرب شیعه دو بال قدرتمند عاشورا و انتظار فـرج دارد و شیعـه ظلم را نیز تحمل نمی‌کند . لذا افرادی را به لحاظ فکری پرورش می‌دهند که دشمن شیعه باشند . امام جمعه سبزوار گفت : اینکه چرا این حادثه  تروریستی در کرمان رخ داد بیانگر ترس و هراس دشمن  از جریان فکری و فرهنگی و مکتب حاج قاسم است . وی در ادامه گفت: با بصیرت نیروهای اطلاعاتی، افرادی در این جریان  دستگیر شدند که جلیقه‌های انفجاری از آنها کشف و توطئه های دیگر آنها خنثی شد .  وی ادامه داد :‌ امروز مقاومت اسلامی با الگــوگیری از آرمـانهـای انقـلاب اسلامـی و مجـاهـدت هـای

شهید سلیمانی در کشورهای منطقه  گسترش یافته است .

امام جمعه سبزوار در پایان سخنان خود گفت : قدردان دغدغه مندی رسانه ها نسبت به مسائل توسعه ای شهرستان هستیم و حتی میتوان گفت این شهرستان از قطب های رسانه ای خراسان رضوی است و مخصوصا قدردان مجموعه رسانه ای نشـریه هفت قلـم هستیم که نسبت به مسائل توسعه ای شهرستان نگاه ویژه ای دارید . آیت ا… مقیسه افزود: امروزه رسانه‌ها با بهره‌گیری از توانمندی‌های حرفه‌ای و تخصصی خود می‌توانند ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و  فرهنگی  منطقه را بیان و در توسعه منطقه اثرگذار باشند . وی اظهار داشت: رسانه ها نسبت به تشویق مسئولان به رفع موانع تولید و فراهم نمودن زمینه جذب سرمایه گذاران نقش مهمی دارند و نیز در راستای خدمت به مردم، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و شفاف سازی مسائل قلم می زنند که اززحمات آنها قدردانی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *