تولید ۲ هزار و ۲۰۰ تن ماهی در سبزوار

جوادباشتنی

معاون رییس سازمان و مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهیان گرمابی و سردابی در ۹ ماه گذشته در این شهرستان، به عنوان قطب تولید شیلات خراسان رضوی، تولید و روانه بازار شده است. 

علی اصغر امانیان گفت : برای تولید این میزان ماهی سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی (قزل آلا) در ۸۰ مزرعه پرورش ماهی و ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در ۲۴ استخر دومنظوره شهرستان سبزوار رهاسازی شده بود . وی افزود: از ماهیان تولیدی شهرستان سبزوار ۲ هزار و ۲۵ تن ماهیان سردآبی و ۱۷۴ تن آن ماهیان گرمابی بوده است .

مدیرجهاد کشاورزی سبزوارگفت: با توجه به ظرفیت این شهرستان در تولید شیلات، عملیات ایجاد شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری سبزوار با حمایت‌ دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از سالهای گذشته آغاز شده است . امانیان افزود: این شهرک در گستره ۶ هکتار اجرا می شود که از آب رودخانه کال‌شور استفاده کرده و دارای ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت ماهی و ۱٫۵ تن خاویار است.

وی اظهار داشت: علاوه بر تولید انواع گونه‌های ماهی گرمابی و سردابی شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل آلای رنگین کمان در سبزوار، این منطقه در تولید ماهیان خاویاری نیز در خراسان رضوی پیشگام است و اکنون چهارواحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *