اخاذی میلیاردی با یک فیلم سیاه !

جوادباشتنی

با دستگیری نماینده قلابی«قاضی صلواتی»در مشهد لو رفت

مرد جوانی که با جعل عنوان نیروی ویژه حفاظت اطلاعات سپاه و نماینده ویژه قاضی صلواتی در تهران از یک شهروند مشهدی صدها میلیون تومان اخاذی کرده بود،در عملیات ضربتی پلیس مشهد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

  روزدهم فروردین، فردی با مراجعه به کلانتری شفای مشهد،از اخاذی های چند صد میلیون تومانی پرده برداشت که از مدتی قبل در مخمصه آن افتاده بود. این فرد به پلیس گفت:حدود ۵ سال قبل زنی را به عقد موقت خودم درآورده بودم وسپس ارتباطم را با آن زن بعد از پایان مدت زمان عقد موقت قطع کردم اما یک روز فردی با ظاهری فریبنده به در منزلم آمد و درحالی که دستبندهای آهنین پلیس را بر دستانم حلقه می زد با توهین و فحاشی فیلمی را از ارتباط با آن زن نشانم داد و در ادامه برای آن که پرونده را مختومه کند از من تقاضای مبالغ هنگفتی پول کرد.

 من هم برای حفظ آبرویم ابتدا ۷ هزار و ۵۰۰ دلار را به همراه حدود۱۲۰ میلیون تومان طلا به او دادم اما او قانع نشد و از من خواست که باید ۷۰ سکه بهار آزادی دیگر هم به او بدهم! از آن روز به بعد آن فرد خود را نماینده ویژه قاضی صلواتی در تهران معرفی می کرد و مدعی بود از نیروهای ویژه حفاظت و اطلاعات سپاه است. در تماس های تلفنی مرا وادار می کرد که هر چه زودتر باید سکه ها را بپردازم چراکه از سوی قاضی تحت فشار است و اگر تا ظرف ۳ روز سکه ها را به او ندهم آبرویم به خطر خواهد افتاد.گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است به دنبال اظهارات و ادعاهای شاکی و اهمیت و حساسیت موضوع ،بلافاصله گروهی کارآزموده از افسران دایره تجسس با هدایت و نظارت مستقیم سرگرد احسان سبکبار( رئیس کلانتری شفا)وارد عمل شدند و با ارائه آموزش های لازم به شاکی پرونده از وی خواستند تا برای تحویل سکه ها با متهم قرار بگذارد اما متهم مذکور هر بار محل قرار را به سوی آرامگاه بهشت رضا(ع) یا مراکز زیارتی مانند خواجه اباصلت می کشاند تا در خارج از شهر برای دریافت سکه های طلا اقدام کند.

بنابراین طولی نکشید که با دستور رئیس کلانتری، افسران نیروی انتظامی به شگردهای پلیسی متوسل شدند و با جلب اعتماد متهم،با وی در منطقه ای خلوت از بولوار ابوطالب قرار صوری گذاشتند چرا که گروه عملیاتی احتمال می داد وی مسلح باشد و هنگام درگیری به یکی از شهروندان آسیب برسد.بنا بر این گزارش ،بالاخره ماموران انتظامی محل قرار را به طور نامحسوس به محاصره درآوردند و مقدمات لازم را برای تحویل ۷۰ سکه طلا فراهم کردند. وقتی متهم وارد کمین نیروهای کلانتری شفا شد،ناگهان همه خیابان های اطراف به محاصره پلیس درآمد و متهم که با گرفتن سکه های طلا قصد فرار از محل را داشت خود را در دام نیروهای انتظامی دید و در یک عملیات هماهنگ و ضربتی دستگیر شد.

با انتقال وی به مقر انتظامی، با دستورات ویژه رئیس کلانتری تحقیقات از وی که خود را «مهدی-آ» معرفی می کرد،ادامه یافت. این متهم در اعترافات خود به سروان غلامی(افسر پرونده) گفت:برای تماس با شاکی از گوشی تلفن همراه یکی از دوستانم استفاده می کردم که برای ناشناس ماندن شماره تلفن نرم افزار خاصی را روی گوشی خود نصب کرده بود.بر اساس گزارش روزنامه خراسان ،درحالی که شاکی پرونده مکالمات تلفنی را ضبط کرده بود،تحقیقات این پرونده با تاکید سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان(رئیس پلیس مشهد)برای ریشه یابی اخاذی های احتمالی دیگر متهم به جعل عناوین ادامه یافت. سجادپور/خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *