ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران

جوادباشتنی

ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی نیمه‌شب گذشته صورت گرفت.

این عملیات با نام «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به‌همراه ۶ نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

در این عملیات، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند.

آنچه از تصاویر منتشرشده از این عملیات مشاهده شد، ناتوانی سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایران بود.

تصاویر اصابت پی‌درپی و دقیق موشک‌های بالستیک به اهداف خود و اذعان رسانه‌های اسرائیلی به انهدام پایگاه هوایی این رژیم در صحرای نقب بیانگر توانمندی تجهیزاتی و تاکتیکی ایران و ناتوانی سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با آنان است.

اصابت دقیق موشک‌های سپاه به سرزمین‌های اشغالی

ساختار جدید پدافند هوایی اسرائیل که پس از جنگ ۳۳روزه در سال ۲۰۰۶ و با تغییر رویکرد در دکترین‌های نظامی اسرائیل بنیان گذاشته شد، با هدف مقابله با حملات راکتی مقاومت و مقابله با موشک‌های بالستیک میان‌برد ایرانی طراحی شد. در این ساختار جدید رژیم صهیونیستی با یکپارچه‌سازی ساختار پدافندی و طراحی و تولید انواع سامانه‌های جدید سعی بر آن داشت تا بتواند با طیف متنوعی از تهدیدات هوایی مقابله کند/.تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *