شهید رئیسی تحقق‌بخش مدیریت انقلابی

حواد باشتنی

امام جمعه سبزوار گفت: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، در ایام خدمتی تحقق‌بخش وعده‌های صادق مدیریت انقلابی مورد نظر رهبری بود.

آیت الله غلامرضا مقیسه در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار با گرامی‌داشت یاد و خاطره رییس جمهور فقید، آیت الله رئیسی اظهار کرد:‌ تقوا سبب عزت و محبوبیت می شود و ما این را در رییس جمهور محبوبمان به عینه دیدیم، اگرچه حادثه بسیار تلخ و غم انگیزی برای مردم ما پیش آمد و روزهای بسیار سختی بر ایران اسلامی گذشت.

وی افزود:‌ آیت الله رئیسی در روز ولادت امام هشتم، به همراه جمعی از همراهان و یاران صدیق خود آسمانی شد و مردم ایران در آیین تشییع آنان شکوه و عظمت آفریدند که مشارکت مردم سبزوار و غرب خراسان در این آیین ها و برگزاری مجلس بزرگداشت برای آن عزیز جای سپاس و قدردانی دارد.

امام جمعه سبزوار به ابعاد شخصیتی شهید خدمت پرداخت و گفت: شهید رئیسی در این مدت کوتاه خدمتی خود موفق شد تصویر بسیار امیدبخشی در جایگاه ریاست جمهوری ارائه کند و میراثی گرانقدر در تراز مدیریت انقلابی از خود به یادگار بگذارد.

آیت الله مقیسه افزود: رئیس جمهور شهید ما دارای عیارهای مدیریت انقلابی بود و ویژگی های خاص اخلاقی و شخصیتی از جمله اخلاص، ایمان، زهد، امانت، فداکاری، دوری از غرور، شجاعت و دیگر صفات ارزشمندی داشت که برای قبول مسوولیت در نظام اسلامی بسیار حیاتی و ضروری است.

وی اضافه کرد:‌ همه کسانی که وی را می شناختند بر این باور بودند که شخصیت معنوی وی چه قبل از مسوولیت ریاست جمهوری و چه بعد از آن تغییر نکرد و زهد و دوری از دنیا از ویژگی های ممتاز او بود.

مقیسه گفت: اولین ضعفی که گریبان برخی از ما مسوولان را می گیرد دنیاطلبی است و وقتی که مدیر دچار مادی گرایی، ثروت، تشریفات و اشرافی گری شد، به تدریج این موارد فبح خود را از دست می دهد و در دیگران نیز پیدا می شود.

امام جمعه سبزوار، آیت الله شهید رئیسی را دارای مهارت های مدیریتی در تراز انقلابی دانست و گفت: شهید خدمت دارای مهارت هایی بود که برای هر مدیری در هر نظامی لازم است و آن سختکوشی، عقلانیت، منطق، کارآمدی، دلسوزی، شایسته سالاری، سعه صدر و انتقادپذیری است که باید در همه مدیران باشد.

وی همچنین به خصوصیات انقلابی شهید رئیسی و پایبندی وی به شعارهای انقلاب و ارزشها اشاره کرد و افزود:‌ مدیر باید به پای این ارزشها بایستد، دارای بصیرت و پیرو خط امام و رهبری، فسادستیز،‌ ساده زیست و دارای وزانت سیاسی و انقلابی باشد که همه این صفات در آیت الله رئیسی وجود داشت.

آیت الله مقیسه تاکید کرد:‌ مقام معظم رهبری از ابتدای انقلاب در خصوص مدیریت کشور بسیار دغدغه مند بودند که این دغدغه ها به تدریج بیشتر و عمیق تر می شد و در دهه ۹۰ به اوج رسید و ایشان خواستار مدیریت جهادی و انقلابی برای حل مشکلات کشور بودند که تحقق بخش صادق این مطالبه رهبری شهید رئیسی بود.

وی افزود:‌ شهید رئیسی دوستدار مردم بود، انجام ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه آماری حیرت آور برای یک مدیر اجرایی کشور است که به سفرهای استانی و شهرستانی و سرکشیدن به نقاط محروم و دوردست پرداخت و این از دستاوردهای دوران مسوولیت و کارنامه درخشان او بود و گره گشایی از کار مردم، خدمت به مردم و پیش بردن کار آنان از دغدغه های شبانه روزی این سید آسمانی بود.

امام جمعه سبزوار گفت:‌ این شهید بزرگوار تنها محبوب ملت ایران نبود بلکه در میان دیگر ملت ها نیز محبوبیت داشت چنانکه هفت کشور دنیا برای درگذشت او عزای عمومی اعلام کردند و این افتخاری برای ملت انقلابی ما بود.

انتخابات پیش رو

آیت الله مقیسه گفت: گزینش رئیس جمهوری در تراز انقلاب در انتخابات پیش رو ضرورت دارد. مردم باید در انتخابات هشتم تیر که نزدیک است، بصیر و دقیق عمل کرده و رئیس جمهوری در قواره و تراز مدیریت انقلاب برگزینند که بازوی رهبر، و یاور و دلسوز محرومان باشد.

افتتاحیه مجلس خبرگان

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری به آیین افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کشور، گشایش این مجلس با غم همراه بود، چرا که رئیس جمهوری شهید آیت الله رئیسی و نیز امام جمعه تبریز شهید آیت الله آل هاشم نیز عضو این مجلس بودند و این افتتاحیه با غم و اندوه فقدان آنان همراه شد.

آیت الله مقیسه افزود:‌ البته شکر خدا در این اجلاسیه هم رئیس و ارکان و هیات رئیسه مجلس خبرگان انتخاب شدند که امید است خبرگان رهبری در آینده قدم های بلندی را در راستای عمل به وظیفه اصلی قانونی خود برداشته و در مسیر تحقق مطالبات رهبری از این مجلس، که با تشکیل کمیسیون هایی برای پیگیری و رسیدگی به امور عینیت یافته، به درستی عمل کند. / ایرنا  جواد باشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *