مجوز‌ راه‌اندازی‌ ۵‌ناحیه‌ جدید‌ صنعتی‌ در غرب خراسان

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی

 مجوز‌ راه‌اندازی ‌۵‌ناحیه‌ جدید‌ صنعتی‌ در‌غرب‌ خراسان‌رضوی‌ اخذ‌ شد

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز راه اندازی ۵ ناحیه جدید صنعتی در غرب خراسان رضوی اخذ شد.

علی سبحانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درسبزوار اظهار داشت: مجوز احداث  پنج ناحیه صنعتی جدید  در شهرستان‌های سبزوار و خوشاب تصویب و اخذ شد.

وی با بیان اینکه این نواحی صنعتی با توجه به ظرفیت‌های منطقه در سطح این شهرستان‌ها مستقر می‌شوند،  عنوان کرد: این نواحی صنعتی در راستای توسعه اشتغال در بخش‌های ششتمد و روداب سبزوار و روستای نوده انقلاب شهرستان خوشاب اجرایی می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ ناحیه صنعتی جدید نیز در راستای توسعه فعالیت‌های صنف درودگران و سنگ‌های معدنی در شهرستان و ساماندهی این بخش دارای ظرفیت در شهرستان سبزوار ایجاد می‌شود.

سبحانی فر عنوان کرد: با ساماندهی این صنوف و صنایع در شهرک صنعتی تخصصی زمینه برای ایجاد یک کنسرسیوم فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موافقت‌های اولیه برای اجرای این نواحی صنعتی اخذ شده و از سال آینده این طرح‌ها وارد فاز اجرایی می‌شود که رونق اشتغال این مناطق موثر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه شهرک‌های صنعتی گفت: این اعتبارات برای پرداخت سرمایه گذاران در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است.

سبحانی فر افزود: موضوع احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی نیز در برنامه ششم توسعه برعهده دولت گذاشته شد و تصویب شد تا دولت در مناطق محروم تا سقف ۴۹ درصد سرمایه گذاری کند تا زمینه سرمایه گذاری ۵۱ درصدی برای بخش خصوصی نیز فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *