پروژه های عمرانی سبزوار

پروژه های عمرانی سبزوار

با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت سه طرح بزرگ صنعتی در سبزوار به بهره برداری رسید

باحضور وزیر صنعت، معدن و تجارت سه طرح بزرگ صنعتی شامل کارخانه داروسازی طاها، بسته بندی انواع گوشت و مواد پروتئینی و تولید ابزار یراق آلات در محل شهرک های صنعتی شماره یک و ۲ شهرستان سبزوار به بهره برداری رسید

معاون استانداروفرماندار ویژه سبزوار گفت: در سه سال گذشته رشد صنعت در این شهرستان پنج برابر رشد کرده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار ، احمد برادران  در حاشیه بهره برداری از سه طرح صنعتی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سبزوار اظهارداشت: در سه سال گذشته دولت حدود ۳۰ میلیارد یال در شهرک صنعتی شماره یک و ۲ این شهرستان سرمایه گذاری کرد  که  با این اقدام زمینه برای حضور سرمایه گذاران در این محل فراهم شد.

وی ادامه داد: حدود ۷۵ واحد صنعتی در این دو شهرک فعال هستند که زمینه اشغال حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر را فراهم کرده    برادران خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه  مدیریت سیاسی شهرستان توسعه و رونق بخش صنعت در این خطه از غرب خراسان رضوی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بهره برداری از این طرح های صنعتی اظهارداشت: این طرح های صنعتی در خودکفایی منطقه،  استان و کشور  در حوزه تولید دارو  و ابزار و یراق آلات  ثاثیر زیادی دارد.

محمد رضا نعمت زاده گفت: محصول تولیدی کارخانه داروسازی طاها زمینه مناسب برای کاهش واردات دارو به کشور را فراهم میکند.

وی تصریح کرد: طاها بزرگترین کارخانه تولید کننده مواد اولیه موثره داروهای هورمونی در کشور است.

وی عنوان کرد: این کارخانه ظرفیت تولید ۸ هزارتن محصول دارویی را دارد و با طرح توسعه در زمینه تولید انواع سرم های درمانی، تولید داروهای دامپزشکی و داروهای تزریق و خوراکی موافقت می شود.

وی افزود: همچنین محصول تولیدی. کارخانه ابزار بزاق آلات این شهرستان در صادرات این محصول و رفع نیازهای داخلی موثر است.

نعمت زاده عنوان کرد: این کارخانه زمینه تولید انواع درب و پنجره pvc  در کشور را فراهم کرد که  در گذشته تولید این محصول در انحصار کشورهای خارجی بود پرداخت  ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان   تسهیلات رفع موانع تولید  و رونق اقتصادی واحدهای صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات به ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در کشور پرداخت شد.

محمدرضا نعمت زاده در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از این میزان ۱۲  هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۰ هزار و ۹۰۰ مورد واحد صنعتی پرداخت شد.

وی ادامه داد:   حدود ۴ هزار میلیارد تومان  تسهیلات نیر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کشاورزی پرداخت شد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: از این تسهیلات حدو ۱۱۰۰  میلیارد ریال به یک هزار و ۷۰۰ مورد واحد صنعتی در استان خراسان رضوی پرداخت شد.

وی گفت: حدود ۷٫۳ دهم تسهیلات رونق تولید به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

وزیرصنعت، معدن و تجارت از شرکت کابل خودرو سبزوار بازدید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در شرکت کابل خودروسبزوار از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

محمدرضا نعمت زاده در این بازدید اظهار داشت: کارخانه هایی مانند کابل خودروی سبزوار از ظرفیت های مناسب برای تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز کارخانه های خودرو سازی برخوردار هستند.

وی گفت: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از کارخانه هایی مانند کابل خودرو برای تقویت تولیدات داخلی است.

نماینده مردم سبزوار نیز در این بازدید گفت: شرکت کابل خودروی سبزوار با ظرفیت تولید سالانه ۸ میلیون عدد کابل، یک میلیون و ۴۰۰٫ هزار شیشه بالابر و ۵۴۰ هزار برف پاکن را دارد.

رمضانعلی سبحانی فر عنوان کرد: این کارخانه زمینه اشتغال ۱۶۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم کرده است.

وی افزود:طرح توسعه این کارخانه در فازهای سه و چهار  شامل تکمیل پروسه شیشه بالابر و الکتروموتور در دستور کار خود دارد برای اجرای آن به ۶۰ میلیارد ریال نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *