دستاوردهای ویژه دانشگاه علوم پزشکی در طرح تحول نظام سلامت

دستاوردهای ویژه دانشگاه در طرح تحول نظام سلامت

دکتر مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار داشت: با آغاز به کار دولت تدبیر و امید و حمایت های ویژه دولت از اجرای طرح تحول نظام سلامت پروژه های عمرانی ،درمانی و بهداشتی در سبزوار و شهرستانهای تابعه دانشگاه به بهره برداری رسید است

وی افزود : افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه ،مرکز رادیوتراپی ،جراحی قلب باز ، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، پزشکی هسته ای ، اورژانس هوایی ، اجرای موفق طرح هتلینگ بیمارستانی و مجتمع آموزشی پردیس  از جمله این اقدامات است.

دکتر مسلم ادامه داد:  افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه  در ۸طبقه با ۲۰۰ تخت شامل بخش های تخصصی و فوق تخصصی اطفال ، نوزادان ، قلب، گوش و حلق و بینی ، چشم ، اورژانس ، مراقبت های ویژه ، جراحی قلب باز ، آنژیوگرافی ، آنژیوپلاستی ، درمانگاه تخصصی ، آزمایشگاه و رادیولوژی که گامی مهمی در توسعه ارائه خدمات درمانی در منطقه غرب خراسان رضوی و شرق کشور محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به راه اندازی مرکز رادیوتراپی و پزشکی هسته ای در مرکز آموزشی درمانی واسعی  عنوان کرد: بخش پرتودرمانی و شیمی درمانی با دستگاه پیشرفته شتابدهنده خطی و با بهره مندی از یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس مدرن مجهز به سیستم لیزر جهت مارکر گزاری و تشخیص موقعیت دقیق تومور های سرطانی را فراهم می کند .

وی تصریح کرد: همچنین بخش طب هسته ای مجهز به دستگاه تصویر برداری پیشرفته DUALHEA” با قابلیت انجام تصویر برداری” SPECT”  زمینه مناسب برای شناسایی و درمان ناهنجاری‌ها در نخستین مراحل و زودتر ازاینکه عوارض بیماری از سوی سایر آزمایش‌های پیشرفته قابل تشخیص باشد را در بدن فرد تشخیص می‌دهد.

دکتر مسلم به راه اندازی نوزدهمین پایگاه اورژانس هوایی کشور در شهرستان سبزوار اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این پایگاه زمینه برای ارائه خدمات به بیماران در مناطق صعب العبور فراهم شده و در مدت راه اندازی ، پایگاه اورژانس هوایی با  ۱۰۱ سورتی پرواز  به بیش از  ۳۱۸ نفر بیمار و مصدوم شامل مادران باردار، بیماران تصادفی و غیر تصادفی خدمات ارائه داده است .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بیماران قلبی در شهرستان بخش های آنژیوگرافی ، آنژیوپلاستی و جراحی قلب باز در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه با ۲ فوق تخصص جراحی قلب باز و یک فوق تخصص آنژیو پلاستی راه اندازی شد که تاکنون ۱۷۱ عمل جراحی قلب باز با موفقیت انجام شده است  .

دکترمسلم با اشاره به کسب رتبه برتر  کشوری در اجرای طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستانی در دو سال متوالی افزود: با اجرای این طرح گام مهمی در ارائه خدمات درمانی و تکریم بیماران برداشته شده است .

وی با اشاره به بهره برداری از دانشکده های پزشکی و پیرا پزشکی در مجتمع آموزشی پردیس این دانشگاه گفت: این مجموعه در ۱۲هزار متر مربع با اعتبار بالغ  بر ۱۵۰ میلیارد ریال  زمینه برای ارتقاء سطح آموزش علوم پزشکی را در منطقه مهیا ساخته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  عنوان کرد: کسب مجوز رشته دستیارتخصصی اطفال در سال گذشته در این دانشگاه گام مهمی در آموزش پزشکان متخصص در این عرصه است و در حال حاضر چهار دانشجو در این رشته در حال تحصیل هستند.

دکتر مسلم اظهارکرد: با توجه به رویکرد دولت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت امسال ۹  طرح عمرانی، درمانی و بهداشتی شامل راه اندازی مرکز درمان ناباروری، غربالگری سرطان، بهره برداری از ساختمان کلینیک ویژه بیمارستان واسعی،  افتتاح بلوک های زایمانی بیمارستان شهیدان مبینی ،ساختمان آموزشی،اداری پردیس و نصب دستگاه های سی تی اسکن  و  MRI پیشرفته در بیمارستان حشمتیه در مرحله نهایی ، جهت بهره برداری می باشد .

وی ادامه داد: همچنین ۵۹ پروژه بهداشتی- درمانی از جمله مراکز بهداشتی و درمانی، پایگاه های سلامت، مراکز جامع سلامت، خانه های بهداشت و آموزشگاه بهورزی در سال جاری به بهره برداری می رسد.

دکتر مسلم در پایان با اشاره به اینکه مراکز تخصصی رادیوتراپی ، جراحی قلب باز ، پزشکی هسته ای و آنژیوگرافی سبزوار بعد از مشهد در استان خراسان رضوی می باشد ، اظهار داشت : دانشگاه با تعرفه دولتی آمادگی لازم جهت ارائه  خدمات تشخیصی و درمانی به هم استانی های ارجمند  را دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *