انقلاب اسلامی با همین سن و سال، طوفان های سهمگینی را پشت سرگذرانده و به اندازه ده ها سال تجربه اندوخته است

انقلاب اسلامی ۳۸ ساله شد. سنی که شاید برای ما انسان ها عبور از جوانی و ورود به دوره میانسالی محسوب شود اما برای انقلاب ها، هنوز دوران بالندگی و پویایی است. انقلاب اسلامی با همین سن و سال، طوفان های سهمگینی را پشت سر گذرانده و به اندازه ده ها سال تجربه اندوخته است. تجربیاتی که باعث شده این انقلاب به هیچ بن بستی نخورد و بی تردید در این راه رهبران آن نقشی بی بدیل داشته اند. رهبر معظم انقلاب که پس از بنیانگذار انقلاب اسلامی، سکان رهبری انقلاب را به دست گرفتند، درباره دهه فجر و روزهای شیرین پیروزی مستضعفان بر رژیم ستمشاهی فرمایشات متعددی دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.
يادبود دهه فجر، خود مانع بزرگى در راه تحقق اين هدف است. سعى مى‏كنند انقلاب را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به ياد مردم مى‏آورد. سعى مى‏كنند امام را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست.
دهه فجر براى كشور ما يك فرصت تاريخى بود و ملت ما را از يك حصار بسيار خطرناك خارج كرد. تا وقتى يك ملت در حصار استبدادِ يك حكومت وابسته و فاسد و ضدّ مردم و ضدّ فرهنگ و دين قرار دارد، هيچ چيز زيبا و مطلوبى كه زندگى آنها را از لحاظ مادّى و معنوى اعتلاء بخشد و پيش ببرد، نمى‏تواند در بين آنها پا بگيرد.
ايّام دهه فجر براى ملت ايران، روزهاى فراموش نشدنى است. از هنگام ورود امام تا وقتى كه به‏كلّى كمر طاغوت به دست اين مردم شكست، اين ملت روزهاى پُرشكوه و پرحماسه‏اى را گذراند. دهه فجر، مظهر آن شكوه و عظمت و فداكارى ملت ايران است. عزّت ايران و ايرانى، بلكه عزّت اسلام و مسلمين، در اين دهه، به‏دست ملت مقاوم و شجاع و قهرمان ايران پايه‏ گذارى شد.
اولين انقلابى كه با مردم شروع كرد، با مردم ادامه داد، حرف خود را عوض نكرد، راه خود را تغيير نداد و اهداف خود را كم و زياد نكرد، انقلاب اسلامى ايران است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *