از جزئیات قتل اخیر در سبزوار تا کمبود امکانات پزشکی قانونی

در ۲۲ فروردين ماه ۱۴۰۰، طی تماسي تلفني شهروندان با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰، يك فقره نزاع با استفاده از سلاح سرد در بلوار شهید باهنر سبزوار اعلام كه بلافاصله تيمی از ماموران زبده پليس آگاهي سبزوار، برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. فرد زخمي سريعاً توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به بيمارستان منتقل شد ولی بعلت شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد.

قاضی ويژه قتل و مأموران با حضور در محل حادثه با آثار خون و درگيری فيزيكی در محل مواجه  كه با توجه به متواري بودن ضاربين، سريعاً تحقيقات محلي از شاهدان عيني و اثر برداري از صحنه وقوع جرم آغاز و با حساسيت بالایی، دستگيری متهمين در دستور کار قرار گرفت. برابر اطلاعات اوليه ماموران پليس آگاهی، ضاربان ۲۱ و ۲۵ ساله كه از لحظه ايراد صدمه به مقتول متواری بودند، با اشرافيت اطلاعاتی كارآگاهان پليس آگاهی سبزوار، هر لحظه رصد و تحركات آنان زير نظر پليس قرار داشت. 

قاتلين در طول اين مدت كه در تور اطلاعاتی پليس آگاهی سبزوار قرار داشتند با هدف رد گم كني،‌ چندين مرتبه مخفيگاه خود را در استانهای تهران، خراسان شمالی و خراسان رضوی تغيير دادند كه سرانجام ماموران زبده پليس آگاهی سبزوار، آنها را در يكی از شهرهای همجوار رد زنی و پس از ۸ روز كار اطلاعاتی و عملياتی طاقت فرسا، در سحرگاه امروز غافلگير و در اقدامی ضربتی دستگير کردند.

میرعلم سیدی رییس دادگستری سبزوار در ادامه گفت : از سرهنگ كارآگاه حسين بيات مختاری (فرمانده انتظامي سبزوار)،‌ سرهنگ محمد عبادي (رئيس پليس آگاهی ) و كليه كاركنان خدوم و زحمتكش پليس آگاهی سبزوار به جهت هدايت، طرح ريزي و عمليات گسترده دستگيری قاتلان در چندين استان، تشکر ویژه دارم. تحقيقات تكميلي از قاتلان كماكان ادامه خواهد داشت و پيرو قولی که اينجانب پس از وقوع این قتل به مردم شريف و ولايتمدار سبزوار و خانواده مقتول داده بودم، با استفاده از كليه اختيارات قانونی خود، پيگيری هاي لازم را جهت تسريع در صدور حكم نهايی و مجازات قانونی اين افراد، انجام و نتيجه را به استحضار افكار عمومي، خواهم رساند.

رییس دادگستری سبزوار در ادامه گفت: پزشکی قانونی سبزوار که به شهرستان های مجاور نیزخدمات‌رسانی دارد با کمبود امکانات مواجه است. میرعلم سیدی افزود: نبود سالن تشریح یکی ازمشکلات پزشکی قانونی در سبزوار است که این موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است. وی تصریح کرد: نبودسالن تشریح سبب شده متوفیان نیازمند کالبدشکافی برای تشریح به مشهد انتقال داده شوند که این موضوع مشکلات زیادی برای خانواده آنها ایجادکرده است. رییس دادگستری سبزوار گفت: با وجود جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های واقع در غرب خراسان رضوی، احداث سالن تشریح پزشکی قانونی در سبزوارضرورت دارد. سیدی افزود: یکی دیگر ازمشکلات پزشکی قانونی سبزوار نبود ساختمان پزشکی مستقل است که احداث ساختمان مستقل برای این اداره نیز مورد توجه است. رییس دادگستری سبزوار گفت: همچنین ساختمان زندان شهر سبزوار فرسوده است که باید عملیات اجرایی ساخت زندان جدیدسبزوار شتاب بیشتری بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *