ايجاد اشتغال براي ۶۲۵ نفر از طريق مهارت آموزي

ايجاد اشتغال براي ۶۲۵ نفر از طريق مهارت آموزي

 

معاون استاندار و فرماندار ويژه سبزوار گفت:  امسال از طريق اجراي طرح استاد-شاگرد” مهارت آموزي” و کارورزي براي ۶۲۵ نفر از جوانان اشتغال ايجاد مي شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار، احمد برادران در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی اظهارداشت: با توسعه  آموزش هاي فني و حرفه اي مي توان زمينه مناسب براي رونق اشتغال در شهرستان را فراهم کرد.

وي با اشاره تفاهم نامه سازمان فني و حرفه اي و شرکت شهرک هاي صنعتي در جهت آموزش کارگران فعال در واحدهاي توليدي افزود: اجرايي شدن اين تفاهم در جهت افزايش مهارت افراد يک ضرورت مهم است  که سبب افزايش کمي و کيفي توليدات صنايع شهرستان مي شود.

مديرکل آموزش فني و حرفه اي خراسان رضوي نیز در این نشست گفت: امسال  چهار و هزار و ۲۰۰ شغل  با اجراي آموزش هاي فني و حرفه اي در اين استان ايجاد مي شود.

افشين رحيمي افزود: براساس اعلام استانداري خرسان رضوي امسال ۱۶۰ هزار شغل در اين استان با توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي، بخشي با همکاري ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن و تجارت ايجاد مي شود.

وي ادامه داد: سازمان فني و حرفه اي در راستاي ايجاد اشتغال جديد  از سنين ۱۷ سال به بالا در مدت سه تا ۶ ماه به افراد آموزش هاي لازم را ارائه مي دهد.

وي با اشاره به اينکه سامانه کارورزي در استان خراسان رضوي فعال و افراد جويايي کار مي  توانند در آن ثبت نام کنند، افزود: تاکنون ۴۰ هزار نفر در سطح اين استان در سامانه کار ورزي ثبت نام کرده اند که ۲۰۰ واحد پذيرنده شامل کارگاه و کارخانه براي آنها اشتغال ايجاد مي شود.

رحيمي عنوان کرد: طرح استاد شاگرد” مهارت آموزي”  از جمله مهمترين طرح هايي است که سبب ايجاد اشتغال براي افراد در سطح استان مي شود.

وي گفت: در اين طرح افراد پس از آموزش در واحدهاي پذيرنده مشغول به کار مي شوند و ماهيانه سه ميليون ريال حقوق توسط دولت به آنها پرداخت مي شود و اگر اواحد پذيرنده فرد را به صورت دائم به استخدام خود درآورده به مدت ۲ سال دستمزد اين فرد توسط دولت پرداخت مي شود.

مديرکل آموزش فني و حرفه اي خراسان رضوي خاطرنشان کرد: برنامه ريزي شد تا براي حدود ۱۰ هزار نفر از جويندگان کار در اين استان از طريق اين طرح اشتغال ايجاد شود.

وي اظهارکرد: در راستاي رونق اشتغال در استان، برنامه ريزي شد تا به افراد تسهيلات ويژه اي به مبلغ ۵۰ ميليون ريال با کارمزد چهار تا هفت درصد پرداخت شود.

نعيمي گفت: اين تسهيلات براي افراد  در سکونتگاه هاي غير رسمي و محلات ناکارآمد ۲۰۰ ميليون ريال است.

وي افزود: يکي از مهمترين برنامه هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي خراسان رضوي توسعه رونق کسب و کار از طريق آموزش در زمينه مهارتي و نحوه صحيح ارتباط با بازار فروش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *