قابل توجه مسئولین ؛ برای یک روز هم که شده است شماهم حاشیه نشین شوید !!!

قابل توجه مسئولین ؛ برای یک روز هم که شده است شماهم حاشیه نشین شوید !!!

پیروتماس های تلفنی شهروندان و بنا به درخواست اهالی چهل متری سوم ؛ انتهای کوچه شهید خیرآبادی ۱۱ خبرنگار هفته نامه هفت قلم سبزواربزرگ به محل حضوریافت تا ازنزدیک با مسائل و مشکلات اهالی ، برسی و گفتگو کند       .

 

محله گردی  ….

درابتدا باکلی گشتن وآدرس پرسیدن و تماس های مکرر با ساکنین ؛ محل موردرا یافتیم و بعد همراه شدیم وازنزدیک به کوچه های اطراف و به گفته اهالی ازساختمان های نیمه ساخته شده ورها شده اداری سری بزنیم .

این تصاویر مربوط به کوچه های اطراف است ، تصاویری که خیلی خوب گویاست وحکایت از عدم نظارت و عدم رسیدگی برخی مسئولين به مشکلات بهداشتی ، آموزشی ، رفاهی وامنیتی این منطقه است .

 

تماس ها و پیگیری های ساکنین  ….

به گفته ساکنین درباره جمع آوری سگ های ولگرد و دامداری های کوچک وغیرمجاز بارها با دستگاهای مربوطه تماس تلفنی داشته اند ولی اقدامی صورت نگرفته است . دامداری هایی که تحت هیچ شرایطی نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند و با ایجاد این موارد خود باعث انتقال بیماریهای مختلف به همسایه گان ومجاوران شده اند . این موضوع میتواند زنگ خطری باشد برای شیوع انواع بیماری ها . البته بایدخاطرنشان شد که شواهد و گفته های ساکنین بابت انتقال برخی بیماری ها ازحشرات ناقل بیماری دربدن کودکان به خوبی مشخص بود . ازمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انتظار می رود که باتوجه به وضع اقتصادی ساکنین وجغرافیای منطقه ، حداقل جهت اعزام تیم پزشکی به محل و برسی های لازم را دربر بگیرد و ازیک بحران خطرناک پیش رو پیشگیری شود  .

 

نبود نورکافی معابر ….

به گفته ساکنین شبها بابت نبود نورمعابراز ترس مشکل رفت وآمد داریم و روشنایی تیربرق ها ناسالم و کوچه ها درتاریکی مطلق به سر میبرد حتی چند باری هم تلفنی با اداره برق درباره خرابی ها روشنایی معابرهم تماس داشته ایم ولی گوش شنوایی نبود تا به درد دلمان گوش کنند . کوچه های تاریکمان انسان را به یاد شب اول قبر می اندازد ومیتوانید ازنزدیک حس کنید  ….

 

کمبودها و نبود زیرساخت ها  ….

مردم منطقه بااشاره به فصل بارندگی ها که باید درگل ولای رفت وآمد کنیم و درتابستان باید خاک وگردوغبار بخوریم که این موضوع به خودی خود باعث بیماری درافراد خردسال وسالمندان می شود و مهمتراینکه درفصل پیش رو و با جمع آوری گندآبهای سطحی و وجود حیوانات اهلی و وحشی و حشرات موذی ناقل بیماری یادآورشدند که بابت همین مواردغیربهداشتی باید مداوم فرزندان و کودکانمان راجهت مداوا به پزشک ببریم . این امر همت مسئولین را درقوه قضاییه ، مجموعه شهرداری و مرکزبهداشت جهت جمع آوری دامداری های غیرمجاز و شروع طرح های عمرانی را میطلبد  .

 

ادامه حاشیه گردی با مردم محل ….

درادامه این حاشیه گردی به خوبی برایمان مشخص بود که سرانه فضای سبز صفراست . ایجاد فضای سبزی که میتواند کمک به رفع گرد وغبارها و کثیفی وآلایندگی منطقه را به حداقل برساند .

درحاشیه تهیه گزارش ازساکنین محل و اهالی مجاور چهل متری سوم سبزوار ازدسترس نبودن ناوگان اتوبوسرانی را متذکرشدند و ابراز نارضایتی کردند و گفتند که برای رسیدن به نزدیکترین ایستگاه اتوبوس واستفاده ازاتوبوس حداقل باید نیم ساعت پیاده روی کنیم تا به ایستگاه یا از ایستگاه به منزل برسیم   .

حال چه شب باشد چه روز  ….

البته به گفته ساکنین ؛ این محله را چهل متری سوم خطاب میکنند .

 

ساختمان های نیمه ساخته ورهاشده اداری  ….

ساختمانی که درتصویراست به گفته ساکنین قراراست مدرسه ای توسط یک بانوی خیرمدرسه ساز ساخته شود ، به گفته اهالی هزینه ساخت این بنا ازسوی این خیرمدرسه ساز تمام وکمال پرداخت شده است . البته درگزارش قبلی آمده بود یک بانوی خیرمدرسه ساز که هزینه کل ساخت را داده بوده اند بدینوسیله اصلاح می شود و خیرمدرسه ساز بانو نیست و بخشی ازهزینه ساخت مدرسه را تقبل کرده اند و باید خاطرنشان شد که به تازگی از سوی آموزش وپرورش شروع به ادامه ساخت مدرسه نموده اند که این خود جای خرسندی برای اهالی منطقه می باشد .

 

کمبود نظارت وگشت های انتظامی ….

باتوجه به گفته ساکنین اطراف محل مورنظر و با گذشت چند ماه ازشروع بکارساختمانهای نیمه کاره مسکونی و حتی نیمه اداری شبیه به کتابخانه و مکان ورزشی ، هنوزبه اتمام نرسیده است که بماند بلکه محلی برای پاتوق و استفاده افراد معتاد برای خواب شده است . با شواهد عینی و موجود بعضاً دراین اماکن خلوتگاهی برای دختروپسرهای جوان وقمارخانه هایی برای آنان شده است  که این اصلا زیبنده نیست و تبعات منفی برای ساکنین و افراد کم سن وسال محل دربر دارد .

 

وگفته های پایانی اهالی ….

دردها وناگفتنی هابسیارزیاد بود ؛ مردم گله مند از کم توجهی برخی از منتخبانشان درشورای اسلامی شهرسبزوار بودند ، چرا که قبل از انتخابات محلات هدفشان ، همین مناطق حاشیه نشین بود اما چرا باید بعد از انتخابات ، ما مردم را فراموش کنند ….

البته باید حتما به گوش بعضی ازمسئولین رسیده باشد چون درگزارش های قبلی که درکانال خبری هفته نامه بارگذاری کردیم ، ولی متاسفانه هیچ یک ازمسئولین تاکنون پاسخی نداده اند و برخی هم که شنیدند ازتهیه کننده گزارش دلگیرشده بودند .

تنظیم : جواد باشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *