کتابخانه ناوی شهرداری کتابخانه ای کم نظیر در بخش کتاب های مرجع

کتابخانه ناوی شهرداری کتابخانه ای کم نظیر در بخش کتاب های مرجع

 

سرپرست کتابخانه ناوی شهرداری سبزوار گفت: کتابخانه ناوی با دارا بودن ۲ هزار عنوان کتاب در بخش کتاب های مرجع، کتابخانه ای کم نظیر در این زمینه محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین مقیسه با بیان این مطلب افزود: کتاب چشمه دانایی و خواندن و نوشتن راه رسیدن به توانایی است، بنابراین باید فرهنگ کتابخوانی به عنوان نماد آگاهی و دانش توسعه یابد.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی و میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص های توسعه پایدار شهری به شمار می رود، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه، فقط راهی برای تامین اوقات فراغت نیست، این امر باید پایه و بنیان استوار هر برنامه ریزی اصولی و اجتماعی قلمداد شود.

مقیسه با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی تاثیر زیادی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارد، افزود: افزایش مطالعه در خانواده ها از بروز ناهنجاری ها و آسیب های فردی و اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند.

سرپرست کتابخانه ناوی شهرداری سبزوار در ادامه بیان کرد: کتابخانه ناوی شهرداری یکی از بزرگترین کتابخانه های استان خراسان رضوی است که در حال حاضر بالغ بر ۴۰ هزار نفر عضو دارد که از این تعداد ۲ هزار نفر فعال هستند.

او با بیان اینکه این کتابخانه دارای ۳۴ هزار و ۵۸۰ عنوان کتاب و ۴۶ هزار نسخه می باشد، اظهار کرد: در حال حاضر این کتابخانه به عنوان یک کتابخانه مشارکتی، بزرگترین کتابخانه شهرستان سبزوار است که مورد استقبال خوب شهروندان سبزواری قرار گرفته است.

گفتنی است عملیات احداث این کتابخانه در سال ۱۳۷۶ توسط خیر محترم مرحوم سرهنگ فرامرز ناوی در قطعه زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۴۰۰ متر شروع و در سال ۱۳۷۷ به پایان رسیده و با ۱۰ هزار جلد کتاب اهدایی از طرف وی عملا شروع به کار نمود که از آن زمان تا کنون به صورت مشارکتی با شهرداری سبزوار اداره می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *