جمعه بازارسبزوارمسقف می شود

جمعه بازارسبزوارمسقف می شود

پیمانکار جمعه بازار سبزوار گفت: با مشارکت پیمانکار با شهرداری، جمعه بازار این شهر مسقف می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، پیمانکار جمعه بازار با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر در جمعه بازار سبزوار حدود ۵۰۰ دست فروش مشغول به فروش محصولات و اجناس خود هستند که با اتخاذ تدابیر صورت گرفته این مکان از یک مکان کاملا مردانه به یک مکان خانوادگی و امن تبدیل شده است.

محسن طنابی با اظهار اینکه با طرح ساماندهی جمعه بازار فروش محصولات دستفروشان و ارائه اجناس با کیفیت و دقت بیشتری انجام می شود، بیان کرد: جمعه بازار سبزوار که در محل میدان نقابشک بلوار آزادگان قرار گرفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ در روزهای جمعه به شهروندان ارائه خدمات می دهد.

او ادامه داد: پس از ساماندهی جمعه بازار سبزوار شاهد کاهش مشکلات ترافیکی، تسهیل در رفت و آمد مردم و حتی دیگر دستفروشان از شهرهای نیشابور، اسفراین، بجنورد و… هستیم .

وی همچنین خواستار همکاری بیشتر برخی دستگاه های خدمات رسان و راهور سبزوار با برای ارائه خدمات بهتر و تامین امنیت بیشتر جمعه بازار این شهر شد.

طنابی در ادامه به پنجشنبه بازار سبزوار نیز اشاره داشت و گفت: با درخواست دستفروشان، پیشنهاد بازگشت آنها به مصلی شهر در روزهای پنجشنبه(به روال قبل) به شهرداری مطرح شد که با پس از جلسات متعدد و بررسی و کارشناسی با ادارات مرتبط جهت جلوگیری از بروز برخی معضلات اجتماعی این پیشنهاد مورد موافقت قرار نگرفت.

پیمانکار جمعه بازار سبزوار گفت: طی صحبت هایی که با رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری سبزوار صورت گرفت، مقرر شد جهت همکاری بیشتر با کاسبان محترم در محل جمعه بازار، روزهای پنجشنبه هر هفته فعالیت خود را به صورت رایگان انجام دهند.

طنابی با تاکید بر اینکه شهرداری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری هرگونه همکاری،حمایت و تعامل را با ما جهت ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان داشته اند، گفت: تشویش اذهان عمومی در خصوص ارائه برخی مشکلات بدون ادله از سوی کسبه و پیمانکار پذیرفتنی نیست لذا از مراجع ذی صلاح درخواست داریم پیگیری های لازم را در این خصوص داشته باشند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری سبزوار نیز ضمن تقدیر از پیمانکار طرح ساماندهی جمعه بازار و همکاری دستفروشان با شهرداری گفت: موضوع سد معبر دستفروشان به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی یکی از دغدغه های این سازمان و رفع آن از مطالبات مهم شهروندان بود که خوشبختانه با همکاری و مشارکت کسبه و دستفروشان این مهم محقق شد.

احسان امامی با تاکید بر اجرای طرح انضباط شهری، افزود: سازمان ساماندهی مشاغل شهری، طرح ساماندهی دستفروشان مصلی را که در روزهای پنجشنبه و جمعه سالیان سال اقدام به دستفروشی می کردند را با همکاری کسبه و ادارات مرتبط در دستور کار قرار داد و مکان جمعه بازار را به بلوار آزادگان انتقال داد.

او با یادآوری اینکه در سال های نه چندان دور جمعه بازار سبزوار در حاشیه جاده ترانزیتی سبزوار- قوچان قرار داشت که ترافیک سنگین و خطرات جانی را بر شهروندان در بر داشت، گفت: خوشبختانه با انتقال و بهسازی مکان جدید در بلوار آزادگان در حال حاضر شاهد بهبود وضعیت ترافیکی، بالابردن ضریب ایمنی و جلب رضایت شهروندان از جمعه بازار هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *