سبزوار، قطب قرآنی خراسان رضوی

سبزوار، قطب قرآنی خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه سبزوار یکی از قطب‌های قرآنی خراسان‌رضوی است، گفت: امیدواریم در ۴۰ سالگی انقلاب این مرکز قرآنی بتواند باعث رونق بیشتر برنامه‌های قرآنی در این شهرستان شود.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، در  مراسم افتتاحیه اولین مرکز قرآنی شهرستان سبزوار که زیر نظر آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) در حال فعالیت است، حضور یافت و همچنین با حضور در جوار امامزاده شعیب(ع)، کلنگ احداث مرکز فرهنگی قرآنی این بقعه متبرکه را بر زمین زد.

وی در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه این مرکز قرآنی در جوار ساختمان این بقعه متبرکه ساخته می‌شود، معماری آن نیز باید از معماری سنتی و اسلامی پیروی کند و فضای اصلی ساختمان دستخوش تغییرات نگردد.

احمد زاده در ادامه بعد از بازدید از مراحل ساخت موقوفه علمی آموزشی ساخت آزمایشگاه در دبیرستان نمونه سربداران سبزوار با حضور در جوار بقعه متبرکه معصوم زادگان خسروجرد کلنگ ساخت شبستان شرقی این بقعه متبرکه را که در مسیر زائران ایرانی و خارجی قرار دارد و هر ساله پذیرای زائران بسیاری از کشورهای خارجی است، به زمین زد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برنامه‌های بقاع متبرکه در چند سال اخیر برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب رشد چشمگیری کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار نیز در خصوص ساخت اولین مرکز قرآنی سبزوار گفت: بودجه پیش‌بینی شده برای ساخت این مرکز قرآنی، ۵۰ میلیون تومان است و امیدواریم با تکمیل این مرکز قرآنی، بتوانیم هرچه بیشتر در راستای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گام‌های بیشتری برداریم.

حجت الاسلام جعفر مهدوی‌خواه اظهار داشت: این مرکز قرآنی با زیر بنای ۱۵۰ متر مربع دارای ۴ کلاس ۱۵ نفره است و قرآن‌آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند، از این مرکز قرآنی در مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *