آثار استاد حمید سبزواری درزادگاهش رونمایی شد

آثار استاد حمید سبزواری درزادگاهش رونمایی شد

همزمان با دهه مبارک فجر و جشن جهل سالگی انقلاب اسلامی آثار زنده یاد استاد سبزواری با عنوان ‘این بانگ آزادی’ دوشنبه شب با حضور خانواده وی، شاعران و اهالی فرهنگ در زادگاهش شهر سبزوار رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، یکی از شاعران سبزوار در این مراسم گفت: استاد سبزواری پدر شعر انقلاب اسلامی است که اشعار ماندگار برای انقلاب سروده و در تاریخ ماندگار شده است.

حسن دلبری افزود: استاد سبزواری زبان حماسی در شعر معاصر را زنده کرد.

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: مجموعه اشعار زنده یاد حمید سبزواری با عنوان ‘این بانگ آزادی’ در حدود ۲ هزار صفحه و در چهار جلد به کوشش استادان رضا اسماعیلی، محدثی خراسانی و حسین اسرافیلی تهیه و تنظیم شده است.

وی افزود: همچنین تاکنون از استاد سبزواری دو اثر کامل در قالب دیوان دو جلدی به نامهای ‘سرود درد’ مربوط به اشعار قبل از انقلاب و ‘سرود سپید’ پس از انقلاب منتشر شده و همچنین آثاری چون سرود دیگر، گزیده ادبیات معاصر، یاد یاران، تا عاشقانه سفر کن، به رنگ آمده و کاروان سپیده به چاپ رسیده است.

سید علی کوشکی شهردار سبزوار نیز ضمن تقدیر از خانواده استاد سبزواری و انجمن شعر، از انجمن شعر سبزوار خواست شعر و سروده ای در خصوص ایثار و شهادت با محوریت شهدای انقلاب و سبزوار جهت تهیه ویدیو کلیپ و استفاده در برنامه های فرهنگی را ارائه نمایند.

حسین ممتحنی مشهور به ‘حمید سبزواری’ شاعر توانمند و راوی حال و هوای دوران مبارزه، مجاهدتهای انقلابی و عرصه مقاومت بود که سرودهایش را به خدمت نهضت درآورد و با گام نهادن در مسیر انقلاب خود را به عنوان پدر شعر انقلاب اسلامی ایران جاودانه کرد.این شاعر حماسه سرا بامداد ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در سن ۹۱ سالگی به دلیل کهولت سن و بیماری درگذشت.

گفتنی است مراسم شب شعر چله  شکوفایی انقلاب یادمان پدرشعر انقلاب حمیدسبزواری و آیین رونمایی ازکتاب “این بانگ آزادی” توسط مدیریت فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری با حضور حمید ممتحنی (فرزند مرحوم سبزواری )، کوشکی شهردار سبزوار،دکتر محمدی رئیس شورای شهر ، فروغی رئیس شورای شهرستان،آرمین نایب رئیس، کرامت ، ارغیانی ، بروغنی و سرکار خانم بخشی  از اعضای شورا و جمعی از مدیران شهری و علاقمندان به حوزه ادبیات فارسی با در محل سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *