ساخت مجتمع فرهنگی سبزوار در پیج بودجه

ساخت مجتمع فرهنگی سبزوار در پیج بودجه

پس از سفر رئیس جمهوری به شهرستان سبزوار در اردیبهشت امسال، نماینده مردم غرب خراسان رضوی در مجلس و رئیس وقت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از اختصاص بودجه ۳۵ میلیارد تومانی برای ساخت یک مجتمع فرهنگی هنری در ۳ بخش پردیس سینمایی، تئاتر شهر و تکیه بزرگ تعزیه سبزوار و پیگیری برای تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال بودجه برای امسال خبر دادند.

حال با گذشت حدود ۱۰ ماه از این سفر زمین مورد نیاز برای ساخت مجتمع تعیین شده و پیگیری ها برای تحقق منابع اعتباری وعده داده شده ادامه دارد.

تخصصی نبودن فضاهای فرهنگی هنری

رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در جریان اعلام نیاز برای اجرای این پروژه و تصویب آن از همان روزهای اول است. او که حالا به عنوان کارشناس فرهنگی فعال است درباره نیاز و سابقه تصویب این پروژه به همشهری می گوید: فضاهای فرهنگی هنری در سبزوار علمی و تخصصی نیست و این شهرستان از سالن های تخصصی تئاتر محروم است و برای اجرای موسیقی و تعزیه فضای استاندارد وجود ندارد.

محمد علي آبادی با اشاره به نبود پردیس های سینمایی می افزاید: شهرستان سبزوار بیشترین اجرای تعزیه را در استان دارد و هنرمندان در این حوزه بزرگ ترین خانواده هنری شهرستان هستند، اما متاسفانه مکانی برای اجرا و نمایش تعزیه در شهر ندارند و یکی از مهم ترین خواسته های این افراد داشتن یک تکیه و سکوی تعزیه است.

او با تاکید بر این که سبزوار شهری پویا در حوزه فرهنگ و هنر است، ادامه می دهد: با توجه به کمبودهای سبزوار در زمینه های ذکر شده به ساخت یک مجتمع چندمنظوره در این شهرستان ضرورت دارد.

این فعال فرهنگی با اشاره به وعده ساخت مجتمع فرهنگی چندمنظوره‌ای که تحت عنوان دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به سبزوار در اردیبهشت ماه توسط یکی از نمایندگان داده شد، می گوید: بعد از ابلاغ ساخت این مجتمع برای اجرایی شدن پروژه اقدام کردیم.

رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار بیان می کند: پس از درخواست زمین از اداره مسکن و شهرسازی این اداره زمینی به مساحت ۱۵ تا ۲۰ هزار متر مربع را تعیین و مشخص کرد و پس از این باید برای تصویب طرح جامع و مصوب اقدام شود.  سحر وحدت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *