حال این روزهای شورای شهر خوب نیست

حال این روزهای شورای شهر خوب نیست

 

یاداشت / #جوادباشتنی

روزهایی که گذشت روزهای خوبی برای شورای شهر و مخصوصا مردم سبزوارنبود . روزهایی که می توانست به جای خبرهای خوش و خبرهای امیدوارکننده ای باشد برای مردم ، خبرهایی که می توانست از جنس نشاط وبالندگی را با توجه به نزدیک شدن سال نو ، برای مردم به ارمغان بیاورد . خروجی نشست های اخیر شورای اسلامی شهر سبزوار ، خروجی مناسب ودر شان فرهنگ و تاریخ کهن مردم سبزوار نبود ، خروجی این خبرها ، خبرهایی تاسف بار و گاها دور از اخلاق اسلامی بود . رفتارهایی که می توانست برای جامعه الگویی درست و درخور تمدن و ادب و فرهنگ غنی مردمان تاریخ بیهقی سبزوار باشد ولی متاسفانه این چنین میسر نگشت و کام مردم را تلخ کرد . تلخی این خبرها به حدی بود که هنوز که هنوز است در باور مردم نمی گنجد ولی واقعیت همین است که رخ داده است . البته روی سخن با برخی از منتخبانمان در شورای اسلامی شهر است فقط برخی ….

درمجموع اینگونه عقده گشایی ها برای هر دوطرف خوب نیست و جز ضرر و زیان واردکردن بر منافع مردم و پیکره شهر سبزوار مناسب نیست و برعقب ماندگی و آبادانی و سازندگی شهر بیش از پیش افزوده می شود و درمجموع دچار سردرگمی خواهیم شد و توصیه اکید می شود که سریع از اینگونه اختلافات درون خانوادگی پرهیز کنند . باتوجه به شعارها و رفتارهای منتخبان در شورای پنجم تصور بر این بود که مصداق وفاق و همدلی را کلید زده اند اما رفته رفته این شعار ها را دوستان به باد فراموشی سپرده و راهی خلاف واقع را بسنده کرده اندو این باعث ضایع شدن حقوق شهروندی شده است . اساس و ساختار شورای شهر ، محلی برای گفتمان جمعی و بدور از تنش باید باشد تا مردم احساس بهتری نسبت به آن پیداکنند به نقل از منویات مقام معظم رهبری ، انتقاد هم خوب است ولی انتقاد بجا و درست ، انتقاد سازنده ، نه انتقادی که از سرغرض و گاها ازسر مرض باشد . در روزهای اخیر شاهد انتشار مکالمات صوتی از سوی کاربران در فضای مجازی بودیم که در فایل های ضبط شده برخی از اعضای شورای شهراسلامی سبزوار با ردوبدل کردن این جملات ناگوار که حتی ازگفتنش ما هم شرم داریم و هم باعث خجالت است و حتی بدور از کرامت اسلامی شورا است . خروجی جلسات شورا به قدری نازیبا بود که صدای رسانه ها و مسئولین را هم درآورد . در روزهای گذشته و درخطبه های آخرین نمازجمعه ی پایانی سال واکنش امام جمعه محترم سبزوار را هم دربر داشت و ایشان اعضای شورای شهر را دعوت به آرامش کرد و یادآور و متذکر شد که صحن شورا جای فحاشی و درگیری نیست و به جای اینگونه درگیری ها به امورات شهر و مردم بپردازند و نگذارند با آبروی شهر بازی شود و سبزوار موجب عقب افتادگی بیشتر شود  .متاسفانه نکته  قابل توجه این ماجراها این بود که در این میان هم عضوی دیگر از شورای شهر به جای عذرخواهی از این ماجرا و بجای آرام کردن جو داخلی و تذکرات لازم ،با بیانیه ای این نوع گفته ها را طبیعی و خبرهایی زرد برای رسانه ها عنوان کرد . البته این تمام ماجرا از درون خانه دوم مردم (شورا) نیست ، ماجراهایی بس بسیار بوده ، هست و با همین رویه که منتخبان پیشه کرده شاید درآینده اتفاقات بدتری هم بیفتد

درد و دل زیادو حرف زیاد ، درهمین حد بسنده می کنیم و سعی بر این داریم که انشاا… دستمان برای انتشار این گونه اخبار ناگوار بر قلمی که بر آن قسم یاد شده ، نرود و برای نگاشتن خبرهای خوب و خوب و خوب ، قلم به دست بگیریم و پیام آورنده خبرهای خوش برای مردم فرهنگ دوست و ادیب پرور دیار سربداران باشیم .

انشاءا… ، ومن ا… الوفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *