نقد منصفانه راهگشای مدیران است، به عملکرد رسانه های سبزوار نمره قابل قبول می دهم

 

نقد منصفانه راهگشای مدیران است، به عملکرد رسانه های سبزوار نمره قابل قبول می دهم

شهردار سبزوار گفت: نقد منصفانه راهگشای مدیران در توسعه شهری است، به عملکرد و فضای رسانه های سبزوار نمره قابل قبول می دهم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، سید علی کوشکی در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون خبرنگاران شهرستان سبزوار، با بیان اینکه رسانه ها می توانند با نقد منصفانه یاری گر شهرداری باشند، افزود: رسانه و مطبوعات کمی و کاستی ها را به خوبی گوشزد کنند، اگر ما پیشرفت را می خواهیم می بایست نقد منصفانه هم صورت بگیرد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که من هيچوقت جلو انتقاد را نگرفته‏ام و كسى را منع نكرده‏ام، انتقاد صحيح و دلسوزانه ضررى ندارد؛ اما اين انتقاد بايستى به تخريب نيانجامد، بیان کرد: با نقدی که صورت می گیرد، نواقص و معایب رفع خواهد شد و گاها با یک گوشزد خیلی از مشکلات دیگر به وجود نخواهد آمد.  او اظهار کرد: اگر رسانه ها و در پی آن مردم از شرایط و مشکلات و قوانین مطلع باشند، مطمئنا نقدها منصفانه خواهد بود.

شهردار سبزوار همچنین با تاکید بر اینکه اطلاعات لحظه به لحظه منتشر می شود و این اهمیت کار رسانه را روز به روز آشکارتر می کند، اضافه کرد: در شرایط فعلی برای شفافیت و انتشار مطالبات مردمی، رسانه ها نقش اساسی دارند، اینکه اطلاع رسانی درست اتفاق بیافتد وظیفه خبرنگاران را سخت می کند.

کوشکی تصریح کرد: باید دنبال مسیری باشیم که رسانه در خدمت مردم باشد و مدیریت اطلاع رسانی درست وجود داشته باشد و دور از مابحث سیاسی فعالیت نماییم .

شهردار سبزوار همچنین گفت: باید در فضایی که امکان کار وجود دارد مطالبه گری صورت گیرد، برخی مطالبه گر منطقی نیستند باید مطالبه گری ها برای رسیدن به نتیجه مدیریت شود و از حاشیه ها و جریان ها دوری کنیم.

او ضمن تقدیر از تعامل و همراهی خوب اصحاب رسانه سبزوار با مجموعه بزرگ شهرداری، بر انسجام، همدلی و اتحاد خبرنگاران سبزوار با مدیران شهری برای پیشبرد اهداف توسعه شهری تاکید کرد. وی با تاکید بر اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند، گفت: مردم جز خدمت از مدیران چیزی نمی خواهند و این امر وظیفه ما را سنگین تر می کند، امید که بتوانیم با همراهی اصحاب رسانه خدمتگزارانی شایسته برای آنان باشیم.

مدیرعامل کانون خبرنگاران شهرستان سبزوار نیز در این دیدار گفت: خبرنگاران به عنوان حلقه ارتباطی مردم با مسئولان زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات و پیشبرد توسعه هر منطقه هستند، انصافا خبرنگاران سبزوار همواره نقاط ضعف و قوت مدیران شهری را به خوبی در رسانه های خود منعکس کرده اند که جای تقدیر از تلاش های بی وقفه آنان دارد.

رضا نامنی افزود: کانون خبرنگان شهرستان به عنوان نخستین سمن مردم نهاد در حوزه خبری سبزوار در نظر دارد در تعامل با مدیران شهری به اهداف مورد نظر خود که همان توسعه شهری است دست یابد. وی تاکید کرد: اصحاب رسانه سبزوار هر جا که لازم بوده نقاط ضعف را به مدیران گوشزد کرده اند و آنجایی که می بایست از عملکرد خوب مسئولان دفاع کنند و آن را به نحو احسن اطلاع رسانی کنند این کار را انجام داده اند.

او گفت: از یک سو مدیران باید نقدهای منصفانه را تبدیل به فرصت کنند و از سوی دیگر هم نقدی که توسط خبرنگاران انجام می‌گیرد باید منصفانه باشد، یعنی هم کاستی و مشکلات را ببینند و هم داشته ها و اقدامات را؛ از خبرنگاران این انتظار می رود که به درستی قلم‌فرسایی کنند.

گفتنی است در دیدار سه پیشنهاد برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی های رسانه سبزوار، برگزار مراسم روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان و نامگذاری خیابان، بلوار و میدانی به نام خبرنگار توسط اعضای هیات مدیره کانون خبرنگاران شهرستان مطرح شد که با موافقت شهردار سبزوار مواجه شد.

براین اساس مقرر شد از هم اکنون برنامه ریزی ها برای برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی های رسانه سبزوار توسط اعضای کانون خبرنگاران آغاز شود. در خصوص مراسم روز خبرنگار، سالن اجتماعات شهرداری برای برگزاری مراسم در اختیار کانون خبرنگاران قرار بگیرد و نامگذاری میدان، بلوار و خیابانی به نام خبرنگار هم توسط واحد روابط عمومی شهرداری جهت تصویب شورای اسلامی شهر در اسرع وقت تهیه و اعلام گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *