گام های نخست برای نشستن بر کرسی مجلس

گام های نخست برای نشستن بر کرسی مجلس

پیشتر دریکی از شماره های قبلمان سرتیتری داشتیم با عنوان چندمیگیری گریه کنی و چند میگیری خنده کنی ، این القاب برگرفته از نام فیلم زیبای چند میگیری گریه کنی بود که قطعا این فیلم را دیده اید و اکنون از واقعیت های فیلم درجامعه ی کنونی شاهد آن هستیم و حال روز و شب های برخی ازرجال سیاسی، این شیفتگان خدمت درمجلس شورای اسلامی را روایت می کند و لازم است یادی کنیم از کسانی که کمی مانده به انتخابات هیاهو و شور و هیجانی عجیب ازخودایجاد می کنند ، ازخودشان طرح تنظیم بازار به راه می اندازند، یا کلنگ به دست می گیرند ودرهرمحفلیظاهر می شوند و خودشان رادرهمه شبکه های تلوزیونی وحتی درمطبوعات و فضای مجازی رسانه ای می کنند وکلی حرف وحدیث وسروصدای دیگر ، که چنین خواهیم کرد وچنان می کنیم و . . .  بگذریم  …

از رفتارهای جالب وشگفت انگیز این شیفتگان خدمت ، این است که به اجبارهم باید گریه کنند و هم باید خنده کنند ؟؟؟ !!! ؟؟؟

به طور مثال : موضوع گریه کردنشان فوت شخص ، هفتاد وهفت پشت بیگانه ای است که فقط منتظر فوت ایشان هستند تا برایشان تاج گل یا اطلاعیه ترحیم ارسال نموده و بعد ازارسال هدایای تبلیغاتی خود مثلا به عنوان ابراز همدردی ، حضور گسترده ی هیئت همراه و فرد مورد نظردرآن مراسم است  ویا درسکانس بعد خواهید دید که منتظرجشن و سرورمراسمات عروسی و یا حتی ختنه سوری ، باز هم شخص هفتاد وهفت پشت غریبه اند که مراسم جشن و سرور را برگزارکنند تا بازهمان سکانس تکراری اما در قالب خنده را بتوانند اجراء و هدایا خود را که شامل دسته گل ، کادوهای نفیس یا حتی کارت هدیه ارسال نموده و بعد از ارسال در یک حرکت ایزایی ، حضور فرد مورد نظر و هیئت همراه را درآن مراسم شاهد هستیم . البته این افراد را گاها درغروب پنجشنبه ها هم می توان درمصلای شهرها با دردست داشتن گل درسرمزارها و قرائت فاتحه به آسانی مشاهده کرد. دیگر برکسی پوشیده نخواهدبود که این روزها استارت و شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات مجلس نیز آغاز شده است، در این راستا تمامی افرادی که برای تسخیر صندلی های سبزمجلس آستین بالا زده اند و نقشه هایی دارند و از تمامی ترفندهای جوانمردانه و ناجوانمردانه و بازیهای سیاسی مختلف سعی دارند که با قول های دروغین و با کاشتن بذر محبت در دل مردم جایی برای خود دردل مردم باز کنند ، کاشتن بذری که برای این جنس از افراد تاریخ مصرفش تا همان روز انتخابات بیشتردوام و قوام نخواهد داشت و بعد از تبلیغات انتخاباتی هایشان یا دیگر خود شخص نیست و یا با شعایر انتخاباتی که داده اند فراموش یا دیگر با مردم بیگانه شده اند. هر چند متاسفانه از ستادهای بسیاری از داوطلبین خصوصا نمایندگان ادوار گذشته خبرهای ناگواری در زمینه آمادگی جهت صرف هزینه های گزاف به گوش میرسد، مهیا کردن هزینه های میلیاردی برای گرفتن ستادهای تبلیغاتی و لباسهای رنگارنگ برای تیم های ورزشی یا تبلیغاتی در این دوره از انتخابات به گوش می رسد را میتواند پیامدی ناگوار و جبران ناپذیری در پی داشته باشد. قطعا افردی که بخواهند برای رسیدن به کرسیهای مجلس اینچنین میلیاردی هزینه کنند بازنده اصلی این میدان هستند و قطعا این جنس از کاندیداها بیشتر شبیه یک تاجر ویک دلالی می باشند که به دنبال سودجویی و یا سوددهی بیشتر از معامله های خود در عرصه های انتخاباتی می باشند.

امام خمینی (ره) درباره این دست از افرادی که دارای علم و سواد بدون تقوی هستند هشداردادند و فرمودند که ” انسان اگر علم بیاموزد ولی تقوی نداشته باشد بوی تعفن آن بر همگان آشکار خواهد شد ” متاسفانه گاها در انتخاب افراد اصلح برای انتخابات ،چنان دچار لغزش می شویم که نسلهای آینده باید تاوان دهند و جبران خسارت کنند و پاسخگو این نوع انتخاب های هیجانی و احساسی این گذشتگان را بدهند . هر چند حضرت آقا در توصیف یک نماینده اصلح می فرمایند که تنها داشتن تخصص شرط اصلح بودن یک کاندیدا نیست زیرا در کشور کم متخصص نداریم مردم باید فردی متخصص، متدین و انقلابی را انتخاب کنند، چون دین و تدین در کنار تخصص میتواند استقلال کشور را حفظ کند.

این شهروندان هستند که میتوانند در کنار مشارکت حداکثری در امر انتخابات ، باید نسبت به انتخاب افراد اصلح  با دقت و حساسیت ویژه ای تحقیق داشته باشند . زیرا یک نماینده ناکارآمد ونالایق با نقشی خنثی و مخرب و ویران کننده خود میتواند نه تنها در حوزه انتخابی خویش بلکه در سطح کشور و حتی منطقه متضرر باشد که این به صلاح و منفعت کشور نیست.

تنها داشتن محبوبیت برای یک فرد لازمه انتخاب او برای کرسی مجلس نخواهد بود، درست است که دیدگاه اغلب مردم همان محبوبیت اجتماعی است ولی انتخاب کاندیدای دارای محبوبیت اما بدون کارایی و تخصص میتواند فاجعه جبران ناپذیری را برای یک حوزه انتخابیه و حتی کشور به دنبال داشته باشد که این اصلا به منفعت خود مردم نیست.

شهروندان باید با تحقیق و تفحص بیشتر و کاملا هوشیار باشند که کاندیداها در حد قواره وظایف یک نماینده وعده و وعیدهای انتخاباتی بدهند ، زیرا که یک نماینده مجری طرحهای زودگذر عمرانی و آسفالت کردن و کشیدن جاده های روستایی و… یا ایجاد اشتغال برای افراد بیکار نیست ، بلکه نماینده باحضورش باید بتواند در سطح کلان درتصمیم گیری های کلی تاثیرگذارباشد و کاندیدایی که چنین وعده های را بدهد بدون شک نسبت به شعور مردم شک دارد زیرا که این وظایف جزء ای از کارهای  قوه مجریه می باشد نه وظایف قوه مقننه ، در جمهوری اسلامی ایران طبق قانون هر قوه دارای وظایف و اختیارات خاص بوده و سرک کشیدن به وظایف همدیگردر قوا یا به نوعی دخالت در وظایف همدیگراست و عواقب ناگواری را برای کشور در پی خواهد داشت و گره ای از مشکلات مردم باز نخواهد کرد و حتی بر مشکلات هم افزوده خواهدشد .

البته بهتر بود دوستان کاندیدایی که مثلا دل درگرو شهر دارند، به جای این حرکات موزون و وقت گیرانه و صرف هزینه های گزاف که بیشتر فقط بریزوبپاشهای بیهوده است را در اتاق فکرهای خود با نخبگان و سرمایه داران می نشستند و جلساتی درباره برنامه ها و طرح ها و موضوعات مدیریتی در مبحاحث کلان شهرستان چاره ای کلی و مفید اندیشیده و در دستور کار خود قرار می دادند و این هزینه های میلیاردی انتخاباتی را با ایجاد کارخانجات وکارگاه هایی بتوانند درکاهش بیکاری موثر باشند و به نحوی در اعتلای آبادانی و پیشرفت شهرستان بتوانند گام های موثرتری بردارند تا دیگر شاهد بالا رفتن آمارهای طلاق و بذهکاری درسطح جامعه نباشیم و جامعه ای جوان و پرنشاط داشته باشیم . ناگفته نماند که برخی ازاین دوستان کاندید نما ، دور از اخلاق و منش جوانمردی در اقداماتی عجیب و غریب جدایی از تبلیغات زود هنگام و گریه و خنده هایشان ، هم دردیوار نویسی و هم کف خیابان نویسی اقدام کرده اند؛ این عمل نیز تعرض به بیت المال و اموال شخصی مردم است .

سوال خیلی کوتاه اینجاست که بعد ازاین همه کشمکش ورفت و آمدهای وقت گیرانه شان می توان بعد ازانتخابات که چه دوستان رای آور باشند وچه نباشند را پیدا کرد یا نه ؟؟؟ !!! ؟؟؟

درپایان برخود واجب میدانیم ، حتماحتما دوستان کاندیداها استفاده ازآیات قرآنی و احادیث ، یا اسم ائمه (ع) را برای چاپ برروی پوسترها، بروشورها وکارت ویزیت هایشان طراحی نموده را در دستورکار خود قرار ندهند ، چرا که بیشتر اوقات خواسته یا ناخواسته این پوسترها و ویزیت ها را به صورت انبوه یا متفرقه درکف کوچه ها وخیابان ها، متاسفانه شاهد لگدمال شدنشان هستیم . بهتراست طوری دیگرمتوسل شوید ، با دعا خواندنت و درخلوت خویش… قطعا معبودت ندایت را خواهد شنید و اجابتت خواهد کرد .

درپناه حق

نویسنده: جوادباشتنی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *