فعالیت سایت دفن زباله سبزوار ۱۲ ساعته شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت: بحران کرونا در سبزوار، ساعت کار سایت دفن زباله این شهر را از ۷ به ۱۲ ساعت افزایش داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، مجید معنوی زاده با بیان این مطلب افزود: روزانه ۱۵۰تن زباله در سایت ۳۲۰هکتاری دفن زباله سبزوار که در فاصله ۳۵کیلومتری این شهر قراردارد به شیوه کاملا استاندارد دفن می شود.

وی با تاکید بر اینکه زباله های پزشکی در ترانشه هایی به عمق ۸متر جدا از سایت دفن زباله های شهری دفن می شود، بیان کرد: براساس آمارها زباله و پسماند یکی از عوامل و مرکز انتقال ویروس کرونا است، لذا از شهروندان تقاضا می شود حتما پسماندهای معمولی روزانه خود و بیماران کرونایی بستری شده در خانه را به طور کامل ضدعفونی و بسته بندی کنند.

او همچنین از مردم خواست با توجه به شرایطی که وجود دارد از دور ریختن دستکش و ماسک در محیط جدا خودداری کنند و ضمن گذاشتن این زباله‌ها در پلاستیک، آن را در سطل زباله اندازند در غیر این صورت خطرات بسیاری برای همشهریان در پی دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار با بیان اینکه پاکبانان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، افزود: آنها در شرایط فعلی حضور مستمری در سطح دارند و با جمع آوری زباله‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، در این شرایط کرونایی، قطعا نظارت بر پسماند تولید شده‌ توسط شهروندان کار آسانی نیست پس از مردم می‌خواهیم در این زمینه با سازمان مپ همکاری های لازم را داشته باشند.

معنوی زاده در خصوص نحوه‌ ضدعفونی کردن پسماندهای بیماران کرونایی در منزل، گفت: شهروندان عزیز می‌توانند پسماند بیماران کرونایی را پس از ضدعفونی کردن با مواد ضدعفونی کننده در کیسه زباله‌ای جدا قرار داده و روی بسته‌ی مذکور زباله بیمار کرونایی بنویسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *