مهار سیلاب های شهری خارج از محدوده خدماتی از وظایف آب منطقه ای است

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سبزوار با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان سبزوار، رئیس دفتر فنی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، شهردار سبزوار و رئیس شورای شهر، مدیرعامل آبفای شهرستان و رئیس امور آب ناحیه سبزوار، مشاور مطالعات طرح سیلاب شهر سبزوار در فرمانداری سبزوار برگزار شد.

شهردار سبزوار در این جلسه گفت: مهار سیلاب های شهری خارج از محدوده خدماتی از وظایف شرکت آب منطقه ای و داخل محدوده خدماتی شهری بر عهده شهرداری هاست.

سید علی کوشکی بر انجام وظایف آب منطقه‌ای در اسرع وقت جهت استحکام بندی سیل بندها و بندهای خاکی شمال شهر بر اساس طرح تهیه شده تاکید کرد تا از بروز خسارت مالی و جانی در زمان وقوع حوادث احتمالی برای شهروندان جلوگیری شود.

در این جلسه سرپرست فرمانداری ویژه سبزوار بر اجرای پروژه کوتاه‌مدت مهار سیلاب ها در خارج از محدوده خدماتی توسط آب منطقه‌ای تاکید کرد و شهردار سبزوار اعلام آمادگی کرد در صورت نیاز شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سبزوار ، شهرداری همانند سایر دستگاه‌ها و نهادها به شرکت آب منطقه ای جهت مهار سیلاب های شمال شهر کمک خواهد کرد.

شهردار سبزوار همچنین تصریح کرد: علیرغم قول مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مبنی بر مهار سیلاب در شمال غرب و شمال شرق سبزوار تا کنون این مهم عملی نشده و متاسفانه اگر اقدام سریع و موثرتری انجام نگیرد احتمال دارد در زمان بارندگی ها شاهد روان شدن سیلاب ها از خارج محدوده خدماتی به داخل محدوده شهری و ایجاد خسارت های مالی برای شهروندان باشیم .

حسین شاد سرپرست فرمانداری ویژه سبزوار هم در این جلسه گفت: این جلسه به منظور اجرای طرح های کنترل سیلاب بالادست شهر سبزوار با هدف کاهش تهدیدات ناشی از ورود سیلاب به محدوده شهر درقالب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برگزار شده است.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد شرکت آب منطقه ای نسبت به معرفی ناظر و مجری پروژه ظرف دو هفته آینده اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *