فرماندار سبزوار : تخصیص وام به بانوان روستایی

فرماندار سبزوار : تخصیص وام به بانوان روستایی

فرماندار ویژه سبزوار:

به بانوان روستایی کارآفرین سبزواری تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پرداخت می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: بانوان روستایی کارآفرین سبزواری می توانند از تسهیلات اشتغال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار ، احمد برادران در دیدار با اعضاء کمیته بانوان فرمانداری سبزوار افزود: از ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم موضوع توانمند سازی و اشتغال بانوان روستایی مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: روستا از ظرفیت های مناسب در زمینه صنایع بسته بندی، تولید گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی، تولید لبنیات و غیره آن برخوردار است.

برادران تصریح کرد: در راستای توسعه اشتغال و توانمند سازی  بانوان و زنان سرپرست خانوار روستایی سال گذشته ۶ صندوق خرد زنان روستایی در سه بخش مرکزی، ششتمد و روداب این شهرستان با هدف راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این صندوق ها شامل گروه های ۱۵ تا ۲۰ نفره است که پس از مشارکت و سرمایه گذاری اندک اعضاء آنان تسهیلات کم بهره بانکی براساس طرح و مهارت بانوان که این موضوع نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، کارآفرینی،و کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

وی با تاکید براینکه ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از مهمترین اولویت های دولت است، گفت:  با پیگیری انجام شده سال گذشته مجوز ایجاد ۲ ناحیه صنعتی در بخش های روداب و ششتمد ازتوابع این شهرستان گرفته شد که گام مهمی در ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان و جذب سرمایه گذاران است.

برادران عنوان کرد: در همین راستا سال گذشته طرح گاز رسانی به ۱۱ روستا و آب رسانی به ۲ روستای این  شهرستان در بخش های ششتمد و روداب سبزوار بهره برداری رسید که زمینه مناسب ارائه خدمات به روستائیان را فراهم کرد.

وی عنوان کرد: به دلیل اجرای سیاست های نادرست در سال های گذشته بخش مهمی از روستاهای شهرستان خالی از جمعیت شده است که در همین راستا برنامه ریزی شد تا با توسعه شرکت های تعاونی روستایی، اختصاص تسهیلات از طریق معاونت روستایی ریاست جمهوری، بهینه سازی در مصرف آب با توسعه طرح های آبیاری تحت فشار، کشت های گلخانه ای و توسعه دامداری های صنعتی و مکانیزاسوین کشاورزی  و غیر آن زمینه برای مهاجرت معکوس و جلوگیری از مهاجرت روستائیان فراهم شود.

فرماندار ویژه سبزوار افزود: استقرار دفتر سرمایه گذاری های شهرستان زمینه و بسترهای  قانونی مناسب برای حضور سرمایه گذاران و افراد علاقه من به سرمایه گذاری در مناطق روستایی را فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *